Zissi,
Det var verkligen roligt med detta du kom med. det verkar att finnas även behov att göra annat än blommor, men det är ju periodvis det hela.
Mycket bra råd har man fått också. Har kollat några nätadresser som de har gett oss och ännu mer sugen blir man.
Jag har varit nu ett tag nästan utan nåt smått att sysselsätta mig med och det som jag har, är inte handväskavänliga att ta med sig. Vi åker till Tyskland om knappa 2 veckor och under resan skulle detta passa bra att ha med sig.
Jag tänkte mest på dom söta mössen och har fixat mönster och nu är frågan om jag har lämpligt garn i lager.
I mitt förra inlägg nämnde jag mina stackars nakna smådockor som man inte har tagit tid på sig att virka kläder åt.
Jag är mer laggt åt det periodiska hållet när det gäller att växla med sina hobbyn. så länge det är roligt så gör man det och sedan paussar jag och sedan åker annat framme. Jag har en hel dockstudio här i annexet och sedan ett rum som syrum och fullt där också. Ett större garderob fulla med tyger och knyppelgrejer, men sån är jag.
Detta med möss har jag inte gjort nåt innan, endast stickat och virkat föremål som kommer till användning, men jag kanske kommer att få snart mitt första barnbarn, så då gäller det att ligga i hårdträning, dottern kan inte ens sy en knapp utan hjälp, lika lite som jag skulle vara en affärskvinna. Så är livet!
Du ska ha så mycket tack att ha öppnat denna tråd, det behövdes!!!!

.. fuchian...