CITAT (Bassam @ 20-09-2010, 22:18)

Hej
Varför vi bjuder hela tiden fegis metod (ta bort vissna och sjuka delar) och vi struntar på hela högskolor och forskare i hela världen,
Men kan inte går på gatan om forskare och skolor säger det är farligt, när beskära man måste vet vilken sort har och sen följer skolor och forskare ,men kan inte säga jag ska försöka själv, det finns inte olika metod finns bara en metod som kommer med hundra eller flera tusen försök i högskolor.
Obs
De blir så på grund fel beskärning som lämnar inte sol och luft går genom krona också på fel gödsling.
H:Bassam
bassam !
för det första är du själv förtjust i att ta bort sjuka och vissna delar (det är ju bara att kolla dina andra inlägg). och varför ska sjuka och vissna delar vara kvar
för det andra växtskötsel kommer inte enbart från högskolor och forskning. utan från folk som odlar dom (testodlingar och från andra erfarenhets).
för det tredje när det gäller växter finns det inga rätt och fel (oftast) alla har olika förutsättningar. det finns hundra metoder för att lyckas.
för det fjärde trial and error är väldigt lärorikt för en själv.
för det femte tyvärr tror jag inte riktigt att du har förstått mig eller vad jag har skrivit.