CITAT (Gossen Ruda @ 21-09-2010, 21:50)

Ett ordval många använder när man skall klanka ner på någon är "förutfattad mening". Sprutar det inte ut såna ord här om SD? Jag har inte läst speciellt mycket om partiet som inte varit nedsättande men inte så mycket om partiprogram och liknande. När det nämns så kommer det direkt att man kan inte lita på detta, de är nazister och inget annat. Jag har dock läst en någorlunda objektiv artiken, GP?, där man redde ut en del. Jimmie har mer eller mindre tagit över SD och gjort om det för att ha som plattform för sin politiska karriär. Partiet har div skumma rötter men frågan är hur framtiden gestaltar sig? Vore det inte bättre att se tiden an istället för att rusa på som en tjur på en tjurfäktning så fort SD nämns? Jag är synnerligen tveksam om man kan kalla partiet för nazistiskt, det kan man däremot säga om det som kommit in i Grästorp. Det finns många skumma typer ute i tassemarkerna till höger likväl som till vänster. God natt.
Det är väl så att vi ser vilka som är kandidater på hemmaplan, vi vet hurdana de är, det är utifrån det jag dömer. Om de är bättre på nationalplan (skulle förvåna mig) skiter jag högaktningsfullt i, ty de som representerar partiet på hemmaplan är rena skära rasister. Och har de inte bättre kontroll nationellt så är det synd för dem. Idag var det ett inslag på regionalnyheterna om hur många platser i flertalet kommuner i väst som lämnas tomma, det är ett antal mandat för SD röstade, men det finns inga kandidater nominerade ,så det får bli tomma platser. Jättebra för demokratin.

Bra för oss andra iallafall. Upprepar: sicka stolpskott!