Full version: SD i Riksdagen
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Anma
Jag begriper inte hur det kan finnas människor som inte förstår hur rasistisk detta parti är. Jag har nu läst om deras invandrarpolitik och mår illa.
Huggorm
CITAT (Anma @ 21-09-2010, 12:41) *
Jag begriper inte hur det kan finnas människor som inte förstår hur rasistisk detta parti är. Jag har nu läst om deras invandrarpolitik och mår illa.

Vart har du läst om deras invandringspolitik, i deras eget partiprogram eller i deras motståndares propaganda?
Anma
CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 12:50) *
Vart har du läst om deras invandringspolitik, i deras eget partiprogram eller i deras motståndares propaganda?

Jag är inte så dum som du tror. På deras egen sida så klart.
Du har inte förstått att jag försöker att hålla mig till fakta. Fakta får man från källan.
Den ligger däremot nere nu. Skulle tagit print screen när jag hade chansen.
Huggorm
Jamen citera då så vi får se vad dom har för åsikter smile.gif
Anma
CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 12:59) *
Jamen citera då så vi får se vad dom har för åsikter smile.gif

Den ligger nere nu. Prova du.
gnon49
Jag vågar faktiskt inte gå in på SD hemsida. Den hackas titt som tätt och listor sprids på nätet. En sån lista vill jag inte hamna på. Vänstergrupper kartlägger och dom är jag faktiskt mest rädd för.
Anma
CITAT (gnon49 @ 21-09-2010, 13:05) *
Jag vågar faktiskt inte gå in på SD hemsida. Den hackas titt som tätt och listor sprids på nätet. En sån lista vill jag inte hamna på. Vänstergrupper kartlägger och dom är jag faktiskt mest rädd för.

Mitt ip nummer är vad de får fram. Är det så farligt? Om de får fram mitt namn och sedan går vidare till min facebook så lär dom se exakt vad jag tycker om SD. Om de hackar sig fram till mina inlägg här på odla, där jag också är en aktiv skribent lär de också se var jag står. Jag har inget att vara orolig över.

För att få reda på vem som ligger bakom ett ip-nummer måste man gå via internetleverantören och de lämnar endast ut sånt om det finns ett åklagarbeslut.
Anma
SD kvinna hetsade på FB
xlxl67
CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 12:50) *

Jasså du kallar motståndarnas info för propaganda - intressant. wink.gif

http://sv.wikipedia.org/wiki/Propaganda
Fjortizzen
Ok, nu till lite mer seriöst snack från min sida.
Det handlar om SD, tänkte först starta en egen tråd men sen kanske ni roliga medlemmar klagar på att det blir för rörigt. Så jag ställer in en fråga här:
Vad vill SD? Minska invandringen med 90 procent redan om ett år har jag fattat. Men jag har hört från många andra personer att redan invandrade personer ska tillbaka? Och framförallt, svenska medborgare med invandrarföräldrar också ska bort? Kan inte få bekräftat om vad som är sant, så jag testar här. Hur är det egentligen?
Jag är van att se saker och ting från olika vinklar och vill helst inte dömma någon, därför tänker jag inte säga att SD är rasistiskt, även om jag kan tycka att de framstår som det. Vem vet, Jimmie Åkesson kanske hade svåra problem med invandrargäng när han var ung och nu lyckats få någorlunda makt och kan hämnas tillbaka en dag. Men, men, ett tankesätt bara på hru det kan vara. Hursomhelst, nu till frågan bara. Hur vill SD ha det egentligen?
Huggorm
CITAT (xlxl67 @ 21-09-2010, 16:16) *
Jasså du kallar motståndarnas info för propaganda - intressant. wink.gif

http://sv.wikipedia.org/wiki/Propaganda

Information eller desinformation, vad politiska partier påstår om varandra litar jag inte på utan bevis. Men så fort SD:s hemsida fungerar igen får vi se vad dom själva skriver, vilket kanske inte alltid är det samma som folk tror.
xlxl67
CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 16:30) *
Information eller desinformation, vad politiska partier påstår om varandra litar jag inte på utan bevis. Men så fort SD:s hemsida fungerar igen får vi se vad dom själva skriver, vilket kanske inte alltid är det samma som folk tror.

Nej och vad de skriver å ena sidan och menar å andra sidan är nog inte heller alltid detsamma som vad folk tror. whist.gif
Huggorm
CITAT (xlxl67 @ 21-09-2010, 18:07) *
Nej och vad de skriver å ena sidan och menar å andra sidan är nog inte heller alltid detsamma som vad folk tror. whist.gif

Förvisso, men det som spelar roll är väll hur mycket av det som utförs som sammanstämmer med vad de skriver? Men nu kommer dom ju förmodligen inte få igenom något av sin främlingsfientliga politik. Det blir ju bara där de är eniga med aningen alliansen eller oppositionen som de kan skapa majoritet
Farbror Blå
Såhär tycker jag deras politik låter:

Om man betonar vikten av att alla som ska komma till Sverige, först ska vägas mot arbetslösa i landet, så tänker man pragmatiskt.
Om vi inte har jobb till alla i landet, ska vi ta in fler till arbetslöshet och bidragsberoende?

Åkesson använde på TV ordet utanförskap att han inte ville utsätta fler invandrare för det.

Såhär anser jag :

Om man ska ta in invandrare bara när man lyckats få full sysselsättning i Sverige, eller som nån annan uttryckte det "dom får komma, bara dom har sysselsättningen fixad".. vad vetyder då det?
jo, att vi bara ska ha hit människor som har jobb och pengar.
= INTE ta hit människor i behov av hjälp.

Det är inte uttalat rasistiskt, men det ÄR en himla orättvis strategi gentemot alla svältande, krigsdrabbade i världen.
Huggorm
CITAT (Farbror Blå @ 21-09-2010, 18:15) *
Såhär tycker jag deras politik låter:

Om man betonar vikten av att alla som ska komma till Sverige, först ska vägas mot arbetslösa i landet, så tänker man pragmatiskt.
Om vi inte har jobb till alla i landet, ska vi ta in fler till arbetslöshet och bidragsberoende?

Åkesson använde på TV ordet utanförskap att han inte ville utsätta fler invandrare för det.
Såhär anser jag :

Om man ska ta in invandrare bara när man lyckats få full sysselsättning i Sverige, eller som nån annan uttryckte det "dom får komma, bara dom har sysselsättningen fixad".. vad vetyder då det?
jo, att vi bara ska ha hit människor som har jobb och pengar.
= INTE ta hit människor i behov av hjälp.

Det är inte uttalat rasistiskt, men det ÄR en himla orättvis strategi gentemot alla svältande, krigsdrabbade i världen.

En kompromiss är att ta hand om de som är i nöd, men kräva egen försörjning innan de får medborgarskap. Men det är väll för inhumant...
Red Top
Jimmy Åkesson har skaffat sig en värdig rådgivare: Wachtmeister-Jag är rådgivare åt SD
xlxl67
Ja det var ju oväntat. innocent.gif De "missförstådda" slår sig ihop...
Aqvakul
CITAT (Red Top @ 21-09-2010, 19:46) *
Jimmy Åkesson har skaffat sig en värdig rådgivare: Wachtmeister-Jag är rådgivare åt SD

Är det sant, så känner jag mig trygg.. tongue.gif
Red Top
CITAT (Aqvakul @ 21-09-2010, 20:11) *
Är det sant, så känner jag mig trygg.. tongue.gif

giggle.gif Visst gör man. a0a.gif
mamamaggan
CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 18:21) *
En kompromiss är att ta hand om de som är i nöd, men kräva egen försörjning innan de får medborgarskap. Men det är väll för inhumant...

Hur gör vi med svenskarna som inte har jobb ? Skickar ut dem ur Sverige ?
Huggorm
CITAT (mamamaggan @ 21-09-2010, 20:25) *
Hur gör vi med svenskarna som inte har jobb ? Skickar ut dem ur Sverige ?

Hur många är det som får resa till Danmark och Norge redan nu, 100000? Ännu fler?
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 20:28) *
Hur många är det som får resa till Danmark och Norge redan nu, 100000? Ännu fler?

Det är ju det Europasamarbetet innebär - regionala skillnader skall kompenseras med ökad rörlighet hos arbetskraften.

Så länge de flesta är yngre utan barn, så upplevs det nog mer som ett äventyr än som en belastning av de involverade.
Meriona
Den som ska sätta sig på förstaplatsen för SD i Trollhättan sprang så sent som för några år sen omkring med rakad skalle och skrek SiegHeil. Fast han har tydligen fått nåt slaget i skallen nu för han påstår att det är preskiberat. Javisst. De är bara bättre på att dölja det är min åsikt.
Ännu mer tragiskt är det i Grästorp nästgårds där Svenskarnas Parti (real nazis) lyckats få ett mandat! sick.gif

Jag skäms.
mamamaggan
CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 20:28) *

Förstod att det svaret skulle komma men såvitt jag vet är de och deras familjer inte deporterade !

Motti
Jag tror att dom som verkligen behöver humanitär hjälp sitter kvar i sina länder i läger dom har inte råd att fly någonstans de har fullt upp med att överleva.Dom som kommer hit har ju i alla fall haft råd att köpa flygbiljetter och båtbiljetter falska id osv,dom andra fattiga utblottade få va kvar och svälta och se sina barn dö i sina armar.Man kan ju inte flyga hit på vingar !det kostar att ta sig ut i Europa.jag håller med att man ska hjälpa flyktingar och de som verkligen ha det svårt men då får man nog ge sig ut i världen och hjälpa till .
Meriona
CITAT (Motti @ 21-09-2010, 21:33) *
Jag tror att dom som verkligen behöver humanitär hjälp sitter kvar i sina länder i läger dom har inte råd att fly någonstans de har fullt upp med att överleva.Dom som kommer hit har ju i alla fall haft råd att köpa flygbiljetter och båtbiljetter falska id osv,dom andra fattiga utblottade få va kvar och svälta och se sina barn dö i sina armar.Man kan ju inte flyga hit på vingar !det kostar att ta sig ut i Europa.jag håller med att man ska hjälpa flyktingar och de som verkligen ha det svårt men då får man nog ge sig ut i världen och hjälpa till .

duh.gif wink.gif
Cacki
CITAT (Motti @ 21-09-2010, 21:33) *

Ja, vi har ju en hel del SD:are som förmodligen ligger beredda i startgroparna nu för att få bege sej ut i världen och hjälpa till.... flirting.gif Ska bli intressant att se när dom tänker börja mobilisera....
Huggorm
CITAT (Cacki @ 21-09-2010, 21:46) *
Ja, vi har ju en hel del SD:are som förmodligen ligger beredda i startgroparna nu för att få bege sej ut i världen och hjälpa till.... flirting.gif Ska bli intressant att se när dom tänker börja mobilisera....

Det kommer ju inte ske, eftersom SD aldrig kommer få något reellt inflytande i riksdagen
Gossen Ruda
Ett ordval många använder när man skall klanka ner på någon är "förutfattad mening". Sprutar det inte ut såna ord här om SD? Jag har inte läst speciellt mycket om partiet som inte varit nedsättande men inte så mycket om partiprogram och liknande. När det nämns så kommer det direkt att man kan inte lita på detta, de är nazister och inget annat. Jag har dock läst en någorlunda objektiv artiken, GP?, där man redde ut en del. Jimmie har mer eller mindre tagit över SD och gjort om det för att ha som plattform för sin politiska karriär. Partiet har div skumma rötter men frågan är hur framtiden gestaltar sig? Vore det inte bättre att se tiden an istället för att rusa på som en tjur på en tjurfäktning så fort SD nämns? Jag är synnerligen tveksam om man kan kalla partiet för nazistiskt, det kan man däremot säga om det som kommit in i Grästorp. Det finns många skumma typer ute i tassemarkerna till höger likväl som till vänster. God natt.
Cacki
CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 21:47) *
Det kommer ju inte ske, eftersom SD aldrig kommer få något reellt inflytande i riksdagen

Tror du att det hade blivit tal om det i annat fall då?
Huggorm
CITAT (Cacki @ 21-09-2010, 21:51) *
Tror du att det hade blivit tal om det i annat fall då?

Några hade säkert gått med på att åka, och sedan spenderat mesta tiden i bepansrade UN-bilar och i poolen vid det muromgärdade hotellet
Motti
Hade de andra regeringspartierna VÅGAT ta diskutionen om invandrarpolitiken så hade vi inte haft Nynazizter i regeringen.Många svenskar är missnöjda när det gäller det och det sträcker sig över alla partier,bara det att ingen vågar säga för mycket för då blir man stämplad som rasist direkt även om man inte är det!och då håller folk käfften offeciellt precis som alla de andra i våra partier,ingen vill ta i invandrarfrågan med tång,därför har vi SD i regeringen i dag för dom kan man rösta på tyst utan att bli utpekad.Ska vi ha bort dom så får vi ta tag i invandrarpolitiken på stubbinen och ta en offentlig diskution utan att peka ut folk som nazister och rasister.Locket på har skapat den här situationen.
Meriona
CITAT (Gossen Ruda @ 21-09-2010, 21:50) *
Ett ordval många använder när man skall klanka ner på någon är "förutfattad mening". Sprutar det inte ut såna ord här om SD? Jag har inte läst speciellt mycket om partiet som inte varit nedsättande men inte så mycket om partiprogram och liknande. När det nämns så kommer det direkt att man kan inte lita på detta, de är nazister och inget annat. Jag har dock läst en någorlunda objektiv artiken, GP?, där man redde ut en del. Jimmie har mer eller mindre tagit över SD och gjort om det för att ha som plattform för sin politiska karriär. Partiet har div skumma rötter men frågan är hur framtiden gestaltar sig? Vore det inte bättre att se tiden an istället för att rusa på som en tjur på en tjurfäktning så fort SD nämns? Jag är synnerligen tveksam om man kan kalla partiet för nazistiskt, det kan man däremot säga om det som kommit in i Grästorp. Det finns många skumma typer ute i tassemarkerna till höger likväl som till vänster. God natt.

Det är väl så att vi ser vilka som är kandidater på hemmaplan, vi vet hurdana de är, det är utifrån det jag dömer. Om de är bättre på nationalplan (skulle förvåna mig) skiter jag högaktningsfullt i, ty de som representerar partiet på hemmaplan är rena skära rasister. Och har de inte bättre kontroll nationellt så är det synd för dem. Idag var det ett inslag på regionalnyheterna om hur många platser i flertalet kommuner i väst som lämnas tomma, det är ett antal mandat för SD röstade, men det finns inga kandidater nominerade ,så det får bli tomma platser. Jättebra för demokratin. wink.gif Bra för oss andra iallafall. Upprepar: sicka stolpskott!
Huggorm
CITAT (Motti @ 21-09-2010, 21:55) *
Hade de andra regeringspartierna VÅGAT ta diskutionen om invandrarpolitiken så hade vi inte haft Nynazizter i regeringen.Många svenskar är missnöjda när det gäller det och det sträcker sig över alla partier,bara det att ingen vågar säga för mycket för då blir man stämplad som rasist direkt även om man inte är det!och då håller folk käfften offeciellt precis som alla de andra i våra partier,ingen vill ta i invandrarfrågan med tång,därför har vi SD i regeringen i dag för dom kan man rösta på tyst utan att bli utpekad.Ska vi ha bort dom så får vi ta tag i invandrarpolitiken på stubbinen och ta en offentlig diskution utan att peka ut folk som nazister och rasister.Locket på har skapat den här situationen.

Och varför har alla partierna gjort så här? Kanske för att det inte funnits någon bra och enkel lösning på problemen?
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 21-09-2010, 21:50) *

"– Vi ser med oro på den framväxt islam har i Sverige precis som vi såg med oro på den framväxt nazismen och kommunism hade. Vi vill ha ett västerländskt fritt samhälle. Därför blir det första att stoppa invandringen och göra om en politik som går ut på integration, säger Kenth Ekeroth.

Han vill stoppa 90 procent av all invandring till Sverige. De invandrare som redan bor i landet, i synnerhet muslimer, ser han helst att de återvänder till sina ursprungsländer. "

Källa
Meriona
CITAT (Motti @ 21-09-2010, 21:55) *

Håller med om att intregrationspolitiken kunde vara bättre, men ditt förra inlägg gör mig rent beklämd. Jag har jobbat på flyktingmottagning i mer än 6 år och kan skriva under på att det du försöker få fram är så fel som det bara kan bli. crying.gif Hur kan du påstå att den som sålt allt den har och även satt sig i skuld många år framöver, riskerat sitt och sin familjs liv för att slippa bli avrättad, har det för bra för att få asyl i Sverige? Så resonerar en människa som inte sett mycket av världen anser jag... blink.gif
Motti
Klart att det finns en lösning !ställ krav på dom som invandrar och snabba på med arbetsuppehållstillstånden så de slipper sitta här tre år på att bli utvisade.Kräv att de lär sig svenska språket!Du som svensk har inte en chans att få jobb eller emigrera utomlands om du inte kan språket,hur ska man kunna jobba i ett annat land utan att tala deras språk ?dom som kommer hit har haft råd att komma hit men dom stackarna som blir kvar som dör av svält !räknas inte dom.Har en vännina som kom hit som flykting från Eritrea hennes morbror var försvarsminister i Eritrea hennes syskon är sprida över världen men hennes mor är kvar och driver Hotell där ?varför kunde hon stanna ?har fler flyktingvänner som knorrar över sveriges invandrarpolitik,tex ett par ,hon är från Makkedonien han från Ungern,dom tycker det gått överstyr,Jag har vänner som är komunister sossar centerpartister alla tycker invandringen gått överstyr och vill ha en dialog om det i sina partier.De vill inga invandrare illa men tycker det ska ställas krav på dom och på regeringen vad som ska gälla när de kommer hit.Under de tre åren de väntar på uppehållstillstånd så kostar det en hel del,se till att göra snabba beslut om de ska få visstas här eller inte.
Meriona
CITAT (Motti @ 21-09-2010, 22:10) *
Klart att det finns en lösning !ställ krav på dom som invandrar och snabba på med arbetsuppehållstillstånden så de slipper sitta här tre år på att bli utvisade.Kräv att de lär sig svenska språket!Du som svensk har inte en chans att få jobb eller emigrera utomlands om du inte kan språket,hur ska man kunna jobba i ett annat land utan att tala deras språk ?dom som kommer hit har haft råd att komma hit men dom stackarna som blir kvar som dör av svält !räknas inte dom.Har en vännina som kom hit som flykting från Eritrea hennes morbror var försvarsminister i Eritrea hennes syskon är sprida över världen men hennes mor är kvar och driver Hotell där ?varför kunde hon stanna ?har fler flyktingvänner som knorrar över sveriges invandrarpolitik,tex ett par ,hon är från Makkedonien han från Ungern,dom tycker det gått överstyr,Jag har vänner som är komunister sossar centerpartister alla tycker invandringen gått överstyr och vill ha en dialog om det i sina partier.De vill inga invandrare illa men tycker det ska ställas krav på dom och på regeringen vad som ska gälla när de kommer hit.Under de tre åren de väntar på uppehållstillstånd så kostar det en hel del,se till att göra snabba beslut om de ska få visstas här eller inte.

Jag bara gråter när jag hör dina argument, vet du överhuvudtaget hur flyktingmottagningen fungerar idag? confused.gif
Och det kan jag säga, att de värsta rasisterna finns bland invandrarna själva, så det förvånar mig inte ett dugg att dina bekanta kläckt ur sig som det gjort, men det finns ingen som helst sanning i det.
gnon49
Att politikernas uttalande om Sd är slående lika så här efter valet beror på att man tänker politiskt inget annat.
Främlingsfientlighet är ordet för dagen, det gillar väljarna och då får dom det. Ett modeord som alla smakar på
och känner sig sen som dagens hjälte. Sunt förnuft o egen uppfattning är ute. Mobben skriker rasism o svensken hukar. Lev o känn som före valet, inget är förändrat eller kommer att förändras. SD utgör inget hot mot vår stabila demokrati. Men ju mindre det talas om partiet i tidningar o media desto bättre. Nu är vardagen här och
vi tänker inte längre på partierna utan låter livet gå sin gilla gång.
Red Top
Motti!

Om du och dina vänner och bekanta och era åsikter, påståenden och "kunskaper om hur allt ligger till", skildrar merparten av den svenska småborgerligheten, ber jag en en stilla bön för Sveriges framtid.

Det lönar sig inte ens att gå i polemik med dig. Det vore lika effektivt, som att hälla vatten på en gås. Du läser ju inte ens andras inlägg innan du sprutar ur dig ett nytt eget inlägg med i stort sett samma innehåll, som det förra.
Motti
Ja där ser man varför det inte går att diskutera invandrar politik i sverige !precis vad jag skrev man får fan inte tycka något om invandringen !bara att gapa och svälja och va tyst för annars är man stämplad som rasist !och varför tror ni min man och jag umgås med invandrare ?för vi hatar dom så mycket eller för vi tycker hemskt mycket om dom ?Tror ni att SD hade suttit i riksdagen om de andra partierna tagit diskutionen och satt dom på plats ?Och nej man kan inte lägga locket på när folk är missnöjda det går inte att tiga ihjäl missnöje,då händer det som hände i vår regering nu !Man får in SD
Huggorm
CITAT (Meriona @ 21-09-2010, 22:16) *
Jag bara gråter när jag hör dina argument, vet du överhuvudtaget hur flyktingmottagningen fungerar idag? confused.gif
Och det kan jag säga, att de värsta rasisterna finns bland invandrarna själva, så det förvånar mig inte ett dugg att dina bekanta kläckt ur sig som det gjort, men det finns ingen som helst sanning i det.

Nog finns det spänningar mellan olika invandrargrupper. Dessutom finns det ju en del invandrare som gör sitt bästa för att passa in men blir misstänkliggjorda på grund av sådant som andra invandrare gör. En kille jag känner som ursprungligen är från Libanon men nu bor i Trollhättan faktiskt, berättade om när han var på en bensinstation en gång och skulle handla något. En av dom som arbetade där följde två steg efter honom genom hela butiken för att vakta så han inte skulle stjäla något. Han blev inte direkt glad över den behandlingen. En annan kille jag känner är från Marocko, och han jobbade tidigare som serviceelektriker. Folk blev ju livrädda när det var en afrikan som dök upp, men då brukade hävda att han var fransman, och då var det inga problem slap.gif
mamamaggan
Hur är fördelningen bland dem som röstar på SD? Hur många är arbetslösa och anser att de , som " svenskar " ska ha företräde till jobben ? Hur många är det som tycker att invandrare får alldeles för mycket hjälp , såväl ekonomisk som annan ?

Då är det bra att ha några att skylla på !!!! Vi vet vi vilka man skyllde på i ett annat land på 30-talet .

Meriona
CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 22:28) *
Nog finns det spänningar mellan olika invandrargrupper. Dessutom finns det ju en del invandrare som gör sitt bästa för att passa in men blir misstänkliggjorda på grund av sådant som andra invandrare gör. En kille jag känner som ursprungligen är från Libanon men nu bor i Trollhättan faktiskt, berättade om när han var på en bensinstation en gång och skulle handla något. En av dom som arbetade där följde två steg efter honom genom hela butiken för att vakta så han inte skulle stjäla något. Han blev inte direkt glad över den behandlingen. En annan kille jag känner är från Marocko, och han jobbade tidigare som serviceelektriker. Folk blev ju livrädda när det var en afrikan som dök upp, men då brukade hävda att han var fransman, och då var det inga problem slap.gif

Ja visst är det hemskt? Jag är verkligen för namnlös ansökning på arbetsförmedlingen, alltför många sorterar bort för antingen sitt förnamn eller efternamn. sad.gif
Huggorm
CITAT (Meriona @ 21-09-2010, 22:34) *
Ja visst är det hemskt? Jag är verkligen för namnlös ansökning på arbetsförmedlingen, alltför många sorterar bort för antingen sitt förnamn eller efternamn. sad.gif

Men det hjälper nog inte, då blir dom bortvalda efter anställningsintervjuven i stället
gnon49
CITAT (mamamaggan @ 21-09-2010, 22:28) *
Hur är fördelningen bland dem som röstar på SD? Hur många är arbetslösa och anser att de , som " svenskar " ska ha företräde till jobben ? Hur många är det som tycker att invandrare får alldeles för mycket hjälp , såväl ekonomisk som annan ?

Då är det bra att ha några att skylla på !!!! Vi vet vi vilka man skyllde på i ett annat land på 30-talet .

Ja t.om idag finns politiker som använder ordet jude som skällsord. Svenska vänsterpolitker inte att förglömma.
Meriona
CITAT (Huggorm @ 21-09-2010, 22:36) *
Men det hjälper nog inte, då blir dom bortvalda efter anställningsintervjuven i stället

Kanske, men då har de iallafall haft en chans. En chans som alla har rätt till tycker jag. smile.gif

CITAT (gnon49 @ 21-09-2010, 22:39) *
Ja t.om idag finns politiker som använder ordet jude som skällsord. Svenska vänsterpolitker inte att förglömma.

Namnge gärna, för det har jag INTE hört! wink.gif
Motti
det finns så fruktansvärt många schysta invandrare här i sverige som sliter häcken av sig för att få en framtid här och jobbar dag och natt som vill bygga upp en ny framtid här och stanna här,dom har slitit häcken av sig från första stund de kom,startat företag eller högt utbildade läkare som kör taxi osv men dom jobbar hårt för sin tillvaro här,sen finns det dom som är så kallat Ekonomiska flyktingar som kommer hit för de tror de kan tälja guld med kniv utan att behöva annstränga sig ett dugg.är det rätt mot dom som vill skapa sig ett liv här av hela sitt hjärta ?Sen undrar jag ödmjukt ?hur många flyktingar kan vi ta in,måste vi inte se till så de får ett liv här också eller ska de sitta här i lägenheter utan jobb och inte få veta hur de ska få det? och leva på bidrag hela tiden?
Meriona
CITAT (Motti @ 21-09-2010, 22:42) *
det finns så fruktansvärt många schysta invandrare här i sverige som sliter häcken av sig för att få en framtid här och jobbar dag och natt som vill bygga upp en ny framtid här och stanna här,dom har slitit häcken av sig från första stund de kom,startat företag eller högt utbildade läkare som kör taxi osv men dom jobbar hårt för sin tillvaro här,sen finns det dom som är så kallat Ekonomiska flyktingar som kommer hit för de tror de kan tälja guld med kniv utan att behöva annstränga sig ett dugg.är det rätt mot dom som vill skapa sig ett liv här av hela sitt hjärta ?Sen undrar jag ödmjukt ?hur många flyktingar kan vi ta in,måste vi inte se till så de får ett liv här också eller ska de sitta här i lägenheter utan jobb och inte få veta hur de ska få det? och leva på bidrag hela tiden?

Men Motti, varifrån har du fått de där skrönorna om ekonomiska flyktingar ifrån? Partiet? Gubben? confused.gif Hur vore det att uppdatera sig lite på egen hand?
Motti
`Jag har kontakter inom soc ,hur många invandrare tror du lever på bidrag i dag ?mer än du tror.Bättre att se till att få dom i jobb om det finns jobb istället för att bara förvara dom inte rätt alls?för vår ungdomsarbetslöshet är ju stor också eller hur,vem ska ha jobben ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon