CITAT (Motti @ 21-09-2010, 23:34)

det var det fräckaste !och hur tänker du då när det gäller våra uteliggare ?dom som inte har något än sin "kundvagn" som sover ute på vintern på parkbänkar under tidningshögar som har löss och svälter,borde vi inte se till dom så de får tak över huvudet och vård ?står invandrarna först på något sätt ?Jag är 57 år så jag vet en hel del,kan tala om att min Morbror har varir lägerschef för flera invandrarläger på 70 -80 talet med Ungrare Greker osv,vi hade flera bröllop med invandrare i vårt hem och många av dom blev vänner för livet.Dom invandrarer som kommer nu de har läst på om bidrag osv,ja inte alla men många.
När folk måste påpeka att "de vet en hel del" så tyder det ofta på motsatsen. De flesta ungrare och greker som kom på 80-talet var arbetskraftsinvandrare. Att folk sitter på stampat jordgolv i Somalia och läser om det svenska socialförsäkringssystemet är helt befängt.
Uteliggare är en problematik i sig, ofta är missbruk och långvariga ekonomiska problem inblandade.
Norrlandskommuner söker idag aktivt efter arbetskraft i b.la. Ryssland så säg inte att jag är fräck. Kolla demografiska studier av Sverige och Europa så vet man att ett tjugotal länder i Europa kommer ha en minskande befolkning till 2050. Italien har redan en alarmerande låg nativitet.