CITAT (gnon49 @ 22-09-2010, 21:49)

Tycker det är en del av demokratin att nya partier får chansen att komma in i riksdagen och visa sin duglighet eller oduglihet där. Tror vi är i början av ett skeende där gamla sanningar är just gamla. Se bara på socialdemokratin, som rasar och moderaterna, som går framåt. Miljöpartiet har fått vind i seglen efter många år.
SD av alla partier, kom in i riksdagen. Allt tror jag handlar om förnyelse i ena eller andra riktningen. Vad politiker o partier gjorde eller inte gjorde för 50 år sedan är nog helt ointressant för den unga generationen av idag.
Växer det mossa på ett parti är begravningen nära. In med nya politiker som gör att man vässar öronen
o lyssnar. Några partier verkar ha insett detta ,andra inte.
Är det rimligt att ett parti som företräder drygt 5 % av väljarna ska, jag vet inte vad jag ska skriva.
Håller för övrigt om att förnyelse är bra (nödvändig), såväl inom de etablerade partierna som utom. Samtidigt är det inte av ondo att kunna historien, och lära av den.
Jag gissar att moderaterna har insett förnyelsens betydelse, och att socialdemokratin inte gjort det. Det visar sig i valresultatet. Mona har sina "chefer".