CITAT (Huggorm @ 23-09-2010, 10:23)

Och nu börjar det komma rapporter om hur valförrättningarna runt om i landet tabbat sig och sorterat röster fel och därmed gjort dom ogiltiga. Detta tillsammans med det som vi hört om tidigare, med partirepresentanter som följer med in i vallokalen och "hjälper" folk att rösta gör att jag börjar undra om hela valsystemet bör göras om. Steg ett är att införa något slags kompetenskrav för de som hanterar röstningen, och steg två är att utrusta varje vallokal med vakter som håller reda på att röstningen går rätt till, att ingen fifflar med bordet där man tar valsedlar och att ingen "hjälper" folk att rösta.
Utbildning av valfunktionärer är inget nytt, eller tror du att dom är outbildade? ang hjälper folk så finns det regler för hur man hjälper handikappade. att det sedan händer någon gång att det blir fel vid röstning är väll inte så konstigt det är ju miljoner människor som röstar, så nej systemet behöver inte göras om, därimot om man hadde förbjudigt rasistiska partier så som jag har skrivit förut om här på forumet, så hadde det varit mera demokratiskt än att ha ett odemokratiskt parti som skall vara med och fatta beslut i vår riksdag.
Det är inte demokrati att ha ett parti som kränker en stor del av våran befolkning, och vad jag har läst mej till på forumet här under valtiden och är förbannad över att även bland odlas debbatörer så finns det dom som stödjer rasisterna,att man har andra politiska värderingar än vad jag har som är vänstermänniska det förstår jag, men inte att man har rasistiska värderingar det skall bekämpas, och borde vara förbjudet enl grundlag.