CITAT (Bengalow @ 23-09-2010, 22:43)

Hehe, ja, man skall inte "-leva som jag, men som jag predikar!" sa prästen!
Jag är 66 år, väger 75 kg och är 175 lång och har inte slutat att växa, fast det är mest framåt, nuförtiden. Jag älskar vin, och sätter i mig en knapp flaska om dagen. Jag röker 15 cigg om dagen, och gör mest ingenting. Jag tycker att att mitt liv är skönt.
Jag älskar bröd och pasta, stekt fläsk och bruna bönor, fläsk och löksås med kokt potatis, jag äter gärna rotmos med fläsklägg och andra onyttigheter.
Varför skall jag vänta till "livet efter detta" om jag vill njuta av mitt liv? Varför inte sitta och "rapa" efter en god middag i goda vänners lag NU?
Den dagen jag är borta, så är alla journalisters varningar borta. Jag har njutit och mått väl under den tiden som mitt liv varade. Jag älskar historien om de tre grekiska ödesgudinnorna: "-När du föds, så kommer dessa fram...Den första tar fram ett garnnystan, den andra mäter ut en längd, och den tredje klipper din livstråd!" Är det inte skönt att veta, att man inte kommer att leva i evighet? Eller som en rappare framställde det: "-Alla vill till himlen, men ingen vill dö!"
Nu är det ju inte så beskaffat att man nödvändigtvis dör knall och fall utan plågor. Får du en stroke och blir sittande i rullstol i 20 år så kanske du ångrar att du inte brydde dig om din hälsa.