CITAT (Motti @ 26-09-2010, 00:58)

Du får läsa tråden lite nogare !vad jag sa är att de inte får skälla på folk om hur de ska ta hand om sina katter,det har skrivits en del om kattproblemet här i lokaltidningen men vad de inte kan är att säga "att ni får för f:n se till att kastera era katter om de ska gå ute " och ta hand om dom ,hon som är föreståndare för katthemmet här är förtvivlad över hur folk handskas med sina katter men får inte gå ut offentligt och säga vad hon tycker!hon får bara "uppmana"folk att kastrera.Och siffran 400,000 hemlösa kan man lätt kolla om man läser kattehemns sidor på nätet,och då ska det sägas att den siffran är lågt räknat.Varför ifågasätta den siffran ?kastrera era katter om de ska vara utekatter så slipper vi det här med överfyllda katthem,det finns katter som sitter på hem år efter år därför att ingen vill ta hand om dom,det är ju så gulligt med kattungar !har själv en föredetta hemlös katt som vi tog när han var 10 månader ,nu är han tio år !Hur är man funtad när man slänger en veckas kattungar på soptippen ?
Dumheter, andra katthem och kattvänner kan då gå ut i tidningar och uppmana folk att ta hand om sina katter och komma med goda råd så att din "förståndare för katthemmet" skulle fått munkavel är bara nys. Knappast att katthemmen runt om i vårt avlånga land är ute och räknar hemlösa katter utan det är nog bara en uppskruvad uppskattning från deras sida. Alla katter som folk tror är hemlösa är som sagt inte alls det. Sen kan jag ju undra om man absolut måste rädda alla hemlösa katter till varje pris.
Att bli av med omhändertagna hemlösa katter är inte det enklaste vet jag eftersom min dotter agerar jourhem och för tillfället har 5 stycken, som hon ur egen ficka bekostat kastrering och chipning av, för omplacering förutom sina 2 egna.
Redigerat av *Stintan*: 26-09-2010, 11:23