Kan tala om att föra vintern hade vi en räv här på landet som gick omkring i byn,en kväll när jag skulle gå ut satt den utanför verandan och nosade på min ljuslyckta samtidigt kom katten vår ut (han var då 9 år)satte sig på trappan tittade på Räven som satt bara två meter från oss sen reste sig katten och gick i väg han noterade knappt Räven,någon dag efter frågade vår ganne on vi set till vår katt,jo då han var ju hemma!då hade grannen set vår katt sitta uppe på sin jordhög och Räven satt neranför,den Räven var absolut inget hot mot katten här,kan säga att vår katt är ganska stor och väger 7 kilo.Kattungar ska man nog ha uppsikt över för de utgör inget hot mot Räven och är därför ett lätt byte för en Räv som är hungrig,små katter kan nog vara potentsiella byten men det är högst sällan som en Räv tar en katt ,min man är uppvuxen på landet och de hade katter hela sitt liv och ingen av dom dukade under för Räven.Katter har få naturliga fiender ute ja det skulle vara människan då och bilar.
|