Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Passionsblomma
          Nettan8
          Inlägg 04-04-2010, 15:55
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 250
          Medlem nr: 27 486

Hej,
          Nu har jag letat utan att hitta några svar.
          Min lilla passionsblomma (frösådd) har blivit en 10-15cm hög, ska jag toppa den, behövs det?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          sqrulan
          Inlägg 25-09-2010, 17:06
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

blink.gif Nä men jisses vilken tråkig växt! Då åker den i komposten. Fick Sterlizia fröer av min dotter för några år sedan och den blev så stor så jag måste kasta även den, finns inga fönster i mitt hus för sånna åbäken! slap.gif Jag tänker inte ha nån passionsblomma "any mooore! Sickkken skit tråk växt!! (rakt ur hjärtat) blush.gif

--------------------

Citera
          CillaM
          Inlägg 29-09-2010, 21:50
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

CITAT (sqrulan @ 25-09-2010, 18:06) *
          blink.gif Nä men jisses vilken tråkig växt! Då åker den i komposten. Fick Sterlizia fröer av min dotter för några år sedan och den blev så stor så jag måste kasta även den, finns inga fönster i mitt hus för sånna åbäken! slap.gif Jag tänker inte ha nån passionsblomma "any mooore! Sickkken skit tråk växt!! (rakt ur hjärtat) blush.gif

Först o främst är det inte alla passionsblommor som tar sådan lång tid på sig att blomma, men mellan 1 år och 18 månader brukar man få vänta på blommor. Men så skiljer sig detta enormt mellan de olika passionsblommorna. Fler som tex fått Passiflora suberosa-fröer från mig har fått dom i blom efter bara några månader. Sedan kan andra sorter vara riktig kinkiga med att gå i blom, som P. edulis som jag bara fått 1 blomma på under 5 år snart.

Men vill du inte ha den så ge bort den istället, till någon som kanske får den i blom med tålamod, näring, ny krukjord och så vidare...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2025, 11:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon