CITAT (Gunilla T @ 30-09-2010, 09:45)

Herkules - vad har du för förslag till lösning så att forumet blir trivsamt för alla? Är det medlemmarna själva som ska lösa problem eller hur skall det gå till? ...OCH JUST NU ÄR DET PROBLEM....
Det är inte svårt att se att många har lämnat Odla eller bara dyker upp sporadiskt.
Odla lever ju på att odlingsintresserade bistår med kunskap och svarar på frågor om trädgård/odling. Blir det tunt på den sidan minskar det säkert med nya medlemmar.
den erfarenhet jag har av forum är att man helt enkelt ignorerar de inlägg man inte tycker om.
om ett sk troll är i farten så är det inte så skoj att fortsätta då.
alltså trollet tycker inte det.
jag är inte alls säker på att fuchian är ett troll, han/hon kan lika gärna bara vara sån som människa. då väljer man om man vill umgås eller ej.
sen det här med att hoppa av ett forum eller ej, ett forum står aldrig still, medlemmar kommer och går, odlas forum går inte under för att 10 pers hoppar av, det kommer 10 nya direkt.
visst kan man tycka att det var bättre förr - det tycker jag om nästan allt - men jag tror knappast att de medlemmar som inte är inne på odla numera har fuchian som sin huvudorsak till att inte vistas här.
däremot kärringmobben kan nog skrämma skiten ur många.