Eftersom jag är relativt ny här på forumet så har jag bara snappat upp 'små brottsstycken' lite här och var.
Förutom Fuchians första plumpa kommentar på Annica's tråd, vad är det hon har uttryckt och gjort som har blivit en sån fajt och upprörda känslor?
Vad jag förstår så kallas hon både det ena och det fjärde och får vassa kommentarer där hon gör inlägg.
Jag har läst några inlägg från henne nu och ja. Hon skriver väldigt plumpt och obegripligt ibland och jag kan erkänna att jag inte alltid hänger med på vad innebörden är.
Upprepningar från henne nämns och jag kan förstå att det blir jobbigt att läsa dem i var och varannan tråd. Ser jag nåt som jag redan läst hoppar jag över det.
Varför inte fråga vad sjutton hon menar med sina inlägg? Att kutta henne jäms med fotknölarna verkar ju bara bjuda in för fler upprörda inlägg från hennes sida och stämmningen eskalerar helt vansinnigt igen.
Lite råd till Fuchian.
Jag har läst en del av dina svar och inlägg. De kan ibland vara obegripliga och jo, man får
en känsla av undanflykter titt som tätt. Visst kan man komma med undanflykter ibland men inte näst intill hela tiden. Tex, influensan. Det är ingen undanflykt till att skriva vassa och onödiga kommentarer. Är det något du vill ha sagt där du inte delar åsikt med någon annan. Gör det kort och konsist. Får du ett vasst svar. Ignorera eller svara kort även där.
Om du skriver ett inlägg där du tror att du kan bli missuppfattad, använd Smilies för att förstärka din mening. Är det ett ironiskt inlägg som kanske ser hemskt ut så lägg till tex,

så lättas det upp och man förstår att det inte var allvarligt menat.
Du måste inte heller gå till fullt försvar eller full attack direkt du får en kommentar riktad mot dig som du inte gillar. Ibland är det bättre att inorera och inte bry sig.
Ibland lämnar du kommentarer som att 'du inte bryr dig´eller 'tänker ignorera'. Du går ändå in med högsta beredskap och skjuter iväg salvor. a det lugnt så kommer det förhoppningsvis att lätta.
Alla har rätt till olika åsikter och självklart kan det hetta till ibland. Forum är till för att utbyta tips, råd, erfarenheter, åsikter mm mm. Det ska diskuteras på ett forum men man behöver inte bete sig som galningar för det.
Att be någon tex, 'hoppa och hänga' sig är förbaskat onödigt.
Suz. Det är ibland bra med en tråd som kan rensa luften lite.