Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur sköter du om dina redskap?
          Klint
          Inlägg 28-09-2010, 03:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Själv är jag en slarver som skärper till mej imellanåt. Tex så har jag redskapen i vedskjulet under sommaren.Jag plockade ur det mesta i början av sept.Men det som var kvar (1hink med sekatör rensjärn planteringspade snöre confused.gif liten kratta hamnade ute i regnet.Sökte under rubr.redskap på olja men det var inget enhetligt svar så nu vill ja veta Hur gör Du? om man oljar in dem kan man ta vanlig matolja?

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          renate
          Inlägg 30-09-2010, 22:26
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

Lite si&så med rengöring,men jag lämnar aldrig mina redskap ute i väder och vind.När jag är klar med arbetet ta jag in allting i snickarboden.spade,grep och rensgaffel rengör jag från jord.Däremot borde jag rengöra min sekatör bättre.Jag såg hur trädgårdsmästaren på Fredriksdal gjorde när de klippte rosorna.De hade en sprayflaska med sprit(inte drickbart ha ha) som de sprayade på sekatören efter varje klippt rosbuske.Det borde jag göra då jag har ganskar många rosor.Jag sliper sekatören med ett bryne,men vet ej om jag gör rätt.Till spaden använder jag en fil som funkar bra.Jag tvätta av alla spader och grep innan de ställs in för vintern och sekatören får en grundligt regöring och inoljning.

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 17:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon