CITAT (mamamaggan @ 01-10-2010, 18:15)

Men , strider det inte mot gällande lagar att köpa stöldgods ????
Säger som fler andra , man ska leva efter de lagar som gäller , där är våran " värdegrund ".
Förstår inte vad skaparen av denna tråd vill egentligen ? Ytterligare spä på främlngsfientligehetn , eller ? Ja jag skriver det rent ut eftersom det känns så för mig.
Ska vi skapa en egen " värdegrund" som ingen som kommer hit från något annat land kan veta om och som har en urskiljande uppgift , att skilja oss från dem , men som det ändå inte går att sätta någon kraft bakom.
Vad vill du Christa med denna tråd ? Behöver vi en "värdegrund " när vi har lagar ?
Självklart skall de som kommer hit få ta del av den värdegrund vi har. Varför skulle de inte få det? Konstig fråga tycker jag.
Varför behöver vi en värdegrund? Att man skall följa de lagar som finns kan ju vara en sak att skriva in där.
Anser du att det är fler eller färre som följer lagarna nu än det var på 60-talet?
Anser du att tillräckligt många följer de lagar som finns?
En sak i den Svenska värdegrunden är att handikappade inte skall diskrimineras och att barn som föds med fysiska eller psykiska handikapp skall ha det bra. Hinner inte göra en perfekt formulering just nu men jag hoppas du förstår vad jag menar.