CITAT (Huggorm @ 03-10-2010, 10:13)

Det intressanta är ju att Aftonbladet själv inte "gillar olika". Det har kommit fram att de i princip inte har några reportrar som är annat än etniska svenskar. Olika är säkert jättebra, men inte på deras redaktion.
Men man kan ju faktiskt vara olika fast man har samma etniska bakgrund , eller hur ? Det har vi väl märkt här om inte annat.
Jag gillar de människorna som sticker ut från vad många andra tycker är samhällets norm . Det är ofta människor som har varit med om saker som fått dem att tänka till lite extra vad de står för , de har blivit starka . Sedan har jag empati för dem som av olika orsaker hamnat " fel " här i livet och som kan bli mobbade eller t o m bespottade av andra.
Att det är värre att sticka ut på en liten ort än i stor stad stämmer nog iaf till 90 - 95 %.Här beror det mycket på om det är ett gammalt " brukssamhälle " eller en ort med t ex små egenföretagare skulle jag tro.
Har själv flyttat från en stad som var 10 gånger större än den jag nu bor i . Det var inte lätt ska jag säga men ändå inte ens en bråkdel av hur det måste kännas för en invandrare .
Redigerat av mamamaggan: 03-10-2010, 10:17