Det finns tydligen massor av olika metoder som de kallar för Detox.
Det här låter ju mer än lovligt flummigt.
"Hur detoxar man elektrolytiskt?
Med hjälp av ditt PH-värde i munnen avläser vi först din kropp om du är försurad eller basisk. Vi kopplar på dig en handledskontakt, som leder mycket svag ström genom kroppen, helt enkelt för att känna av svängningarna i din kropp. Allt levande har energivibrationer, och armbandet är en säkerhetsåtgärd för att det är något levande som avgiftas. Det är ju inte alldeles smart att laborera med människor, el och vatten utan säkerhetsåtgärder! Du får även ett "bastu-bälte" omkring dig, dvs. ett bälte som leder infraröd värme djupt in till det område du har valt att placera det över... Den ökade blodcirkulationen gör att syrerikt blod skickas snabbt till spända, värkande muskler eller stela leder, vilket ger effektiv smärtlindring. Jag brukar rekommendera att placera bältet först över njurarna och senare över levern, för att stimulera utsöndringen av toxiner. Därefter startar vi ett speciellt, anpassat program just efter dig. Du sitter med fötterna i en vanlig balja med vatten och tror inte att det är sant! Vilka gifter och avlagringar som faktiskt lämnar din kropp, måste upplevas! Lukta på din egen kropps lagrade skräp! PUH!
Beställ tid, prova själv. Oftast är det så att man inte tror på det förrän man själv sitter där med fötterna i baljan och faktiskt ser med egna ögon vad som sipprar ut.
Just nu är ord.pris 350:-"
http://www.maarithurri.com/friskvard_massage.html#detoxSökte på Maarit Hurri eftersom jag så en annons i morse där det stod att hon var Detox Consult i Sverige.
Men det skulle som sagt vara intressant att höra från någon som provat om det hade någon effekt över huvud taget. Det måste ju finnas människor som köper dessa tjänser. Det var en stor påkostad annons som jag såg.
Redigerat av Christa: 06-10-2010, 07:59