CITAT (*Stintan* @ 07-10-2010, 11:56)

Du är ju helt sanslös! Ska man leva på havregrynsgröt och bo i tält med stearinljus och gå klädd i säck tycker du.
Det får väll var och en välja själv? Jag skrev om mig själv, inte att alla skulle göra så. Men jag tror att många skulle bli lyckligare av att kunna spendera mer tid med varandra än att kunna spendera mycket tid i shoppinggalleriorna.
CITAT (herkules @ 07-10-2010, 11:59)

min yngsta fick jobb direkt efter gymnasiet.
i norge.
nu jobbar hon bara 4 månader om året och när hon är där och jobbar så bor hon i en container.
så klart det inte funkar om man har barn men för henne är det ypperligt, det är faktiskt ett schysst boende och så är det billigt.
det jobbar många svenska ungdomar i norge och i andra länder, hur räknas de i statistiken, som arbetslösa?
min systers man som är byggjobbare har alltid legat ute på jobb och kommit hem till helgerna, syrran har fått dragit lasset med ungar, dagis, hemmet + sitt eget jobb.
det kanske inte är det optimala men det funkar om det är tvunget.
Precis, det är inte lätt, men det fungerar om man vill att det skall fungera. Som ett alternativ till att flytta för gott dit jobben finns är det kanske inte så dumt.
CITAT (Anma @ 07-10-2010, 11:58)

Varför jobbar du då? Sälj bilen och lev livet! Jisses.
Nja, jag brukar jobba på vintern och leva på sommaren. Problemet är att jag behöver bilen för att ta mig till jobbet så jag kan inte göra mig av med den. Då får jag köpa ny varje höst.