Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ätbara saker man kan odla på balkongen, Antingen i balkonglådor eller krukor
          Caroleen
          Inlägg 04-05-2010, 12:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem nr: 15 331

Har ett miniväxthus som jag tänkte prova att odla tomater och gurka i. Men sedan vill jag gärna ha mer ätbara saker att odla på balkongen. Bor i zon 6 och balkongen har sol från mittpå dagen och sedan hela kvällen.
          Gärna grönsaker och/eller bär. (Sallad och kryddor är redan planerade)

Tack på förhand
          MVH Caroleen

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          zissi
          Inlägg 07-10-2010, 14:19
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

Jag är jättenöjd med våra ampeljordgubbar (2 urnor) som vi haft på vår balkong i sommar. De verkar blommar och bära frukt ända fram till frosten tar dem. Bilderna på våra två urnor som jag skickar med är tagna idag 7/10 och vi äter fortfarande jordgubbar nästan dagligen. Vi köpte dem som färdiga plantor i början på juni, tror jag det var. De smakade gott i början på sommaren för att sedan tappa lite smak mitt i högsommaren. Nu på hösten har de en mycket söt god smak igen.

Rekommenderar varmt denna växt för den som vill ha en ampel som håller sig fräsch och fin över hela säsongen. Både blommorna och bären är så vackra. Sen revar de sig mycket och även på revorna blir det blommor och bär. De kräver dock rikligt med vatten. De har även fått gödning en stor del av sommaren.

Bifogad fil  Kvarn_kershamn__Gotland_v._31_o_32__2010_1417__Ampeljordgubbar_20101007.JPG ( 156.29k ) Antal nedladdningar: 123
          Bifogad fil  Kvarn_kershamn__Gotland_v._31_o_32__2010_1426__Ampeljordgubbar_nr._2_20101007.JPG ( 152.27k ) Antal nedladdningar: 110

Bifogad fil  Hembakat_kn_ckebr_d__Martins__3282__Ampeljordgubbe_juli_2010.JPG ( 147.35k ) Antal nedladdningar: 98
          .value != -1){ document.jumpmenu.submit() }" class='dropdown'>  

Enkel version Datum och tid: 03-12-2025, 14:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon