Grannen , som är duktig svetsare , blev arbetslös och fick en coach. Coachen fick 60.000 kr och vad gjorde han ? Försökte lära min granne att maila!!!
Grannen har dator men är ingen hejare på den . Coachen menade att han inte skulle få något jobb om han inte kunde maila. Utan att ta reda på vilket mailprogram grannen hade så visade han grannen och så skulle han gå hem och träna.
Förtvivlad kom grannen in till oss och bad om hjälp. Vi gapskrattade , inte åt honom utan åt den så kallade coachen !!!!
Grannen kunde tänka sig att ta jobb på annan ort , det fanns ett i en stor stad inte så långt härifrån. Men , då skulle han behöva ett certifikat till. Det skulle kosta 3.000 kr har jag för mig att ta det och om han gjorde det så skulle jobbet så gott som var hans.
Inte hade grannen råd att betala själv så han frågade om han kunde få det betalt från AF eller så men se det får man inte !!!
Coach för 60.000 kr som endast och jag menar endast försöker lära ut hur man mailar men inga 3000 kr som med stor säkerhet hade gett honom ett jobb.
Ska man skratta eller gråta ?????
Förresten , grannen fick jobb på sin gamla arbetsplats när de fick in specialjobb som bara han kunde.
Redigerat av mamamaggan: 07-10-2010, 23:16
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|