Jag skulle kunna tänka mig besök av Ernst, Äntligen hemma och Roomservice (om man då själv får välja inredare). Bygglovsgänget är säkert duktiga, men i mina ögon gjorde de bort sig i ett program för en del säsonger sedan. Jag blev så förb... att jag var på vippen att skriva till TV4. De var hos ett ungt par och där lyckades de slå sönder en lampa (ett arvegods sedan många generationer bakåt och Willys reaktion var "ojdå") och anmärka på hur den unge killen i huset satt upp ett tak (Matte sa det var "skitfult") och när den unge killen sedan önskade att han skulle ta ner plattorna försiktigt eftersom han skulle kunna använda dem någon annanstans så såg Matte till att noga förstöra så gott som allt genom att slänga ut det genom fönstret....ja det hände fler grejer under programmets gång, så nej Bygglov vill jag inte se röken av.
Jag förstår också att Bygglov har ändrat stil under årens gång, men så fort jag hör talas om programmet så minns jag det ovan nämnda programmet och hur synd jag tyckte om det unga paret de var hos.
Edit: Lagt till text till varför jag har svårt för programmet Bygglov.
Redigerat av sommarhumla: 08-10-2010, 04:04
--------------------
------------------------------------ "Gör aldrig samma misstag två gånger, såvida det inte lönar sig" (Mae West) peter pan.gif blaratta.gif
|