Är jag överviktig? Japp, men det är just nu bara att gilla läget. Normalt sett är jag ganska musklad men pga sjukdom så funkar inte kroppen som den ska just nu med en massa hormonbrister mm. Den och jag har olika åsikter men jag ska nog lyckas överlista kräket

en vacker dag för jag saknar min kropp.
Färgar håret... Tja, om lusten faller på, typ en gång vart tredje-fjärde år. Klipper mig ca vartannat år... när jag kommer på att, OJDÅ

, när blev det så här slitet.
Borstar inte ens håret varje dag. Drar ihop det med en truls på morran för att ha det ur vägen.
Ansiktet brukar jag skrämma med lite smink några gånger om året. Är nog lite för slapp för att orka sminka mig. Fåren och de andra djuren bryr sig inte om ifall jag är osminkad och det är dem jag arbetar och rör mig mest runt.
Plockar ögonbrynen gör jag OCH vaxar benen.

Ser ut som en björn annars.

När jag inte orkar vaxa brukar jag bara säga att jag sparar till vinterpäls.
Naglarna däremot, dem har jag under flera år gått på salong med. Sen ett år tillbaka har jag fått sluta pga ekonomin men kan jag bara få ordning på kroppen så jag kan jobba igen så kommer jag stå och banka på dörren hos min Nageltjej.
Saknar mina naglar.

Det var det enda som jag unnade mig själv. Allt annat går till djuren.
Och... jo det går att sköta ett lantbruk med långa naglar! När det var dags för lammning filade jag ner dem. Det händer nästan alltid, varje säsong, att man måste in och gräva i en tacka för att vända lamm etc. Ville inte göra det med långa naglar.
Även när hunden valpade filades de ner.