det jag skrev innan skulle jag ge lite förtydligande. Till vardagen i hemmet är som sagt var lite läppglans i neutral färg och bekväma kläder som tål ett och annat.
Om det skulle uppstå en situationen att jag måste till stan, är inte smink det första jag tänker på, kollar endast håret och byter till snyggare, enkla kläder.
Jag kan inte den mentaliteten som jag har sett att det finns folk i affärer och köpcentrum i sina joggingsbyxor, och sällan har man fel --- de är från Finland!!! jag fattar inte den kulturen.....

arbetskläder, rena är OK, gymkläder har jag då jag åker till gymmet och hem, men inte skulle jag gå till affären med dem, även vilket märke det skulle stå i dom.
Har inte ens hemma sådana plagg. Men det är ju upp till var och en och jag brukar inte bry mig om finnar i joggingkläder, men dom sticker ut.
använder en naturlook- sminktyp om jag åker till stan och har tid för det. Men tycker att det är roligt att pyttsa på lite extra vid andra tillfällen.
Att gå sminkad dagligen har jag inte gjort om jag har varit hemma eller i byn för man vet ju inte vilket skit man kan få av det på längre sikt.
ögonbrynen noppar jag själv. Rakning endast under armar och bikinilinjen och har inte haft en lite fjun i benen, så jag har aldrig rakat eller behövt vaxa dom. goda gener fr. mormor. ....fuchian....