Jag tycker att klena växter och de som är övervattnade blir fula, oavsett vilken sort.
Däremot är det synd att så många tycker att Dracena är ful. Men då tänker man kanske på Dracena plantor på offentliga platser som är oftaste riktigt missköta. Min dracena är jättefin, den är 1,5m i diameter och har fina breda blad som är nästan en meter långa var. Nu, har jag lyckats få den också utan några torra spetsar och vissna blad trots att den står precis bredvid elementen.Men den är också 20 år gammal och jag fick såga den till jorden redan 3 gånger för den växte endå till tacket.
Hortensia tycker jag är också vackert. Fastän min fick bara 2 blommor i år men den fick fantastiskt bladverk med kraftiga blad långa 17 cm och breda 12. Jag gödslade med Ocean grown och upptäckte att det blir mycket frodig grånska av den men allt på balkongen blommade sparsamt.
Annars tycker jag inte att man skall överhuvudtaget nämna plastblommor när man diskuterar växter. När man pratar om hundraser, säger man inte att man gillar alla utom porslinhundar, eller hur