CITAT (katah @ 07-09-2010, 15:39)

de växer och mår prima innan bladlössen kommer.
jag har försökt i liten och stor skala två år och orkar inte ta dom in i år alls.
Hatar bladlöss

!!
om man bara har ett par plantor orkar man kanske hålla efter dom
Exakt!! Bladlössen anfaller här i stor skala :-(
Mina chillies han inte färdigt då sommaren började såå kallt såå länge, sedan tog den slut för chillin i mitten av Augusti. Tänkte att inte tusan skall solen eller rättare sagt avsaknad av solen stoppa mej och mina plantor.. Bilen åkte ur garaget, 2 st 400W HPS upp i taket och chilli in... 65st...
(överskottsvärmen kan återanvändas då garaget är en del av huset så det borde inte bli så dyrt med extra elen då fjärrvärmen minskas)
Bhut Jolokia, Fatalii, Serano, Jamaican red Mushroom m.fl började mogna i stor skala till lössen kom för 2 veckor sedan.. Har insett att jag är beroende av Bhut Jolokia (och Fatalii), den är sååååå good, hettan är en bonus :-P Det är numera en lusodling .... Nästa gång så skiljer jag på inne och uteplantor, en gång ute aldrig mera in.
Har sprayat nästan dagligen med såpvatten nu och det är dags för tyngre grejer!
- Finns det något man kan använda som inte ger chillin dålig smak eller rent av farlig att äta?
EDIT:
Hittade recept här som jag provar att koka ihop...
http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...amp;hl=bladlössNu skall de små rackarna minsann få!!
Redigerat av PerChill: 12-10-2010, 20:44