Rihane , nu har jag läst om dina inlägg och kommer fram till exakt samma sak som förut.
Vad jag vill säga är att denna tradition är jag övertygad om kommer från det som jag har hört från muslimska kvinnor ,läst mm att en kvinna som inte är täckt lockar en man. Hon är fritt villebråd då.
Det gäller inte alla men jag tycker det är illa nog för dem som bär sådan klädsel. Det fria valet tror jag absolut inte på.
Ett sådant heltäckande plagg har syftet att avpersionifiera den som bär det och jag kan aldrig tro att det är en kvinna som har hittat på ett sådant plagg.
Vem som hittat på det från början , en man som jag skulle tro , har en enorm betydelse , det visar på syftet med plagget.
Har inte alls samma erfarenhet som du , att de kvinnor som går i denna klädsel skulle ses som några dumma fån av andra männsikor . Varför skulle de göra det ? Min erfarenhet , som jag sätter lika högt som din , är att de flesta ser dem som likvärdiga men det är inte alltid så lätt att hävda sin rätt att vara klädd som man vill.
Vad jag förstår så kan det leda till skilsmässa, våld osv.
Sedan återstår det praktiska. Om en kvinna inte får visa sig för någon , hur ska hon kunna identifiera sig ?
Hur ska det gå till när hon ska skaffa sig en utbildning och inte kan identifiera sig när det gäller att göra skrivningar och/eller tentor ?
Hur ska det gå till om hon får ett jobb och blir tvungen att ha ett ID-kort synligt och då också samtidigt måste ha sitt ansikte synligt hela tiden för att kunna se att det är rätt person ?
En del säger att kvinnor går med på könsstympning av " egen fri vilja" . Tror du på det också ?
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|