Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bota kattallergi?
          Lavin
          Inlägg 17-09-2010, 12:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 320
          Medlem nr: 13 034

Hej,

nån här som har erfarenhet av att vaccinera sig mot kattallergi? Tar det lång tid, fungerar det?

hittade den här artikeln när jag sökte
          http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/aller...ticle7105562.ab

men den verkar inte vara ute på marknaden än.

Till saken hör att jag blivit adopterad av en katt som vägrade att ge sig av. Jag har haft honom i förrådet under sommaren och trakasserat min omgivning efter någon som kan ta hem honom. Det är min första kattbekantskap, och han är helt underbar. Kelen och rolig, gör sig till medelpunkt i varje fest vi har haft i trädgården.

Jag har fått napp på en bekant till en bekant som har gård, men detta är ingen stallkatt. Han ser bestämt ut som om han vill ligga i en soffa och titta på tv. Och gå ut bara när det är fint väder, eller när jag påtar i trädgården. När det regnade igår så satte han sig på fönsterblecket och jamade, vi satt därinne och åt middag. På fyra månader har han inte lämnat tomten förutom när vi har tagit promenader, då hänger han på.

Jag vill verkligen inte avliva honom, och alla katthem och hela bekantskapskretsen har blivit tillfrågad. Min tanke nu är om det ändå inte vore möjligt att jag och sambon vaccinerade oss... han skulle väl klara en vinter i förrådet om vi sätter in en elektrisk kattlucka och bygger ett isolerat hus därinne. Nu så blir han trakasserad av vildkatter som märkt att det finns mat i förrådet. Men helst hade jag velat hitta en liten snäll pensionär som kan klappa honom hela dagarna, han är så väldigt social.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fuchsian
          Inlägg 17-10-2010, 14:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Jag har björkpollenallergi och astma, som kan utlösas av stress, eller när jag blir förskyld, tar det längre tid än normalt att återhämta sig.
          Jag får även besvär från främst hästar och katter och korthåriga hundar. Undrar hur kan det komma sig?
          Hästar besvärar mig inte när jag inte har dom, men väninnans pålle ger mig kli och rinnande näsa. Syrrans katter kan ge mig mer eller mindre besvär. Bondkatten var värst.
          Annars har jag levt på landet sedan barndommen, utom 10 år i en lägenhet innan vi byggde villan.

Jag har också funderat att göra nåt åt björkallergin, men det är ju så varierande från år till år och man vill inte spruta i sig något som kanske inte är bra för min del.
          Äger en yorky (hund) och inga besvär, inte heller av fåglar.
          Dom kattrackarna anfaller mig så fort jag kommer och är så glada att bli ompysslade, men sen blir det jobbigt för mig, och vill inte för allt i världen köra iväg dem för mins skull. ..Fuchsian...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 13:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon