Borde nog inte skriva mer i denna tråd för jag känner att jag blir riktigt irriterad - inte på olika åsikter utan på dumheter och fördomar.
Carl, varför svarar du inte på min fråga?
Jag har goda vänner, hon är svenska, han invandrare från USA. Barnen är födda i Sverige och även deras barnbarn. Mannen har ett svenskt namn eftersom hans farfarsfar en gång immigrerade till USA. Nu är dessa människor välutbildade och skötsamma men om nu inte så hade varit, var skulle de i så fall hamna i din statistik?
Jag kan nästan ana konspirationsteorierna, man vill inte föra statistik på invandrares brottslighet därför att.....
Sanningen är att det inte är så enkelt men framförallt, vad skall den användas till?
Det har genomförts sociologiska studier på invandrare/brottslighet där man konstaterat att andra generationens invandrare har det många ggr svårare än föräldrarna (kommer tyvärr inte ihåg vem som gjorde studierna) men syftet med sådana undersökningar är inte att slå någon i skallen som att bevisa att invandrare minsannn....utan för att söka kunskap om svårigheterna och att den kunskapen skall hjälpa oss till en bättre integration.
Jag hoppas verkligen att du inte tillhör dem som skriker om höga administrativa kostnader också!
Redigerat av Gunilla T: 21-10-2010, 14:51
|