Här kommer alla mina fördomar att välla fram, som en vårflod.
Jag skulle gå fram till
hårdrockaren och be om hjälp. Han/hon skulle bli så positivt överraska över att en vithårig kärring, som sett sina bästa dagar, bad just h*n om hjälp, att jag skulle få all den hjälp jag behöver.
Den trendiga personen, med moderna hippa kläder och trendig frisyr går definitivt bort. Min erfarenhet , säger mig att, personen i fråga är så egotrippad och mån om sin egen image att jag inte skulle få någon hjälp.
Den lite slafsigt klädda vardagsnissen, som man annars inte lägger märke till, går oxå bort, för han har säkert oxå hamnat fel och kan inte vara till någon större nytta. (Men har han varma snälla ögon, kanske jag går fram

)
Den alternativa new-age-liknande personen med svepande sjalar och mystiska symboler på kläderna, går bort. En person, som tror sig vara en sökare, skulle bara leda mig vilse i sin flummighet.
Den propert moderna personen med ett kors i kedja runt halsen och kristna symboler på t-shirten. Kristna personer, med lite Knutbystuk, går klart bort. En människa, som inte klarar sig själv, utan måste lämna över sin vilja till en gud, är inte mycket att lita på. Jag litar överhuvudtaget inte på skenheliga typer.
Den välansade och opersonlige kostymnissen. Hualigen!

Är inte särskilt rädd för att bli ett våldtäcktsoffer, men vill ändå inte utsätta mig för den fula
opersonliga fisken.