Varför ska "offret" undersökas????? Rättare sagt, vad och varför dessa som mobbat pojken inte undersöks???
Räcker det inte att den mobbade mår dåligt, är rädd och känner sig "annorlunda", ge stöd till honom och ta tag i dem som mobbar?
Himmel o pannkaka!!!!
Detta gör mig så arg och ledsen för jag blev mobbad pga. mina gammalmodiga kläder och beröm fr. läraren, men mor hade inte råd.
Men trots att jag var liten till växten, gav jag mig på mobbarna till slut. Ett skolbyte och sen var det bra.
Det är det mest bissara saker som kan utlösa denna vedervärdiga pina. Samma sak följer också i olika arbetsplatser, men mycket mer beräknande och finstilta form och har varit den som stoppat några, i alla fall på arbetsplatsen.
Har förstått mekaniken bakom detta och oftast är det något obetydligt som får det hela att eskalera. Vilka ynkryggar är dessa som ägnar sig åt mobbing!. Det finns också omständigheter fr. hemmet och uppväxten att man ger igen där man kan göra det --- och skolan är ett bra ställe att ge sig på någon, samt att det oftast finns en hel grupp som gör det. Den ensamme mobbaren är för feg och behöver stöd av likasinnade.
Tyvärr är det inte lönt att snacka med lärarna, de håller med och tänker ta åtgärder, men sen struntar i det hela. De är i sin tur rädda för trakasserier och bemöta ilskna anhöriga, mobbarnas anhöriga.
Detta är en sak som vi kommer inte ifrån så lätt, men låt det inte gå så långt att det kommer vapen i bilden, för den mobbade kan bli riktigt desperat. ..... Fuchsian ......