|
Eleverna kallar det en lek som gick över styr.Pojken ska inte ha fått några allvarligare skador, men hade röda märken på halsen, enligt en anmälan som skolan gjorde till ArbetsmiljöverketInte fått några allvarligare skador!!!???
vildvittra
22-10-2010, 21:48
stackars barn...
hoppas skolan inser att det gäller att ta tag i saken _grundligt_ och inte lite på ytan så det ser ut som de gjort något vet hur det är att vara den som är i underläge och där man ska "förlåta" de som gjort något dumt mot en, vetandes att läraren i all välmening fått förövarna att flina än mer i mjugg efter att de blivit förlåtna av offret
ryss_борис
23-10-2010, 00:01
Ännu ett bevis på vilka jävla offer det finns.. Jag vet att folk kan ändra sig, men man kan ju undra hur stor chansen är när ungarna redan är så pantade?
Solstorm
23-10-2010, 07:15
Nu kommer skolans samtal med den stackars pojken att börja med: Vad är det som gör att just du är mobbad? Vad kan du ändra på? Dumma barn är ledsna barn och det är synd om mobbarna, de har problem hemma eller någon bokstavsdiagnos och man måste förlåta dem och hjälpa dem att bli glada igen. Offret då? Offret måste anstränga sig för att se till att det inte blir mobbat. Helt fel människor i skolan som försöker göra något åt mobbningen. Pedagog med lite extra utbildning är helt fel yrkesgrupp till att ens försöka göra något åt mobbning. Det behövs riktiga psykologer till det, det är såpass viktigt att det inte duger med lekmän.
Christa
23-10-2010, 08:45
Ja mobbing är en märklig företeelse men jag har ju sett tendenserna hos en del här i odla också...
Typisk för mobbare är att de agerar i grupp och missförstår offret medvetet...
CITAT (Solstorm @ 23-10-2010, 08:15)  Nu kommer skolans samtal med den stackars pojken att börja med: Vad är det som gör att just du är mobbad? Vad kan du ändra på? Dumma barn är ledsna barn och det är synd om mobbarna, de har problem hemma eller någon bokstavsdiagnos och man måste förlåta dem och hjälpa dem att bli glada igen. Offret då? Offret måste anstränga sig för att se till att det inte blir mobbat. Helt fel människor i skolan som försöker göra något åt mobbningen. Pedagog med lite extra utbildning är helt fel yrkesgrupp till att ens försöka göra något åt mobbning. Det behövs riktiga psykologer till det, det är såpass viktigt att det inte duger med lekmän. Håller med om varje ord. Skicka detta till skolverket.
bergvallmo
23-10-2010, 09:55
CITAT (Solstorm @ 23-10-2010, 08:15)  Nu kommer skolans samtal med den stackars pojken att börja med: Vad är det som gör att just du är mobbad? Vad kan du ändra på? Dumma barn är ledsna barn och det är synd om mobbarna, de har problem hemma eller någon bokstavsdiagnos och man måste förlåta dem och hjälpa dem att bli glada igen. Offret då? Offret måste anstränga sig för att se till att det inte blir mobbat. Helt fel människor i skolan som försöker göra något åt mobbningen. Pedagog med lite extra utbildning är helt fel yrkesgrupp till att ens försöka göra något åt mobbning. Det behövs riktiga psykologer till det, det är såpass viktigt att det inte duger med lekmän. Som jag förstod av artikeln, så är psykolog, elevhälsa och bup inkopplade.
fuchsian
23-10-2010, 10:27
Varför ska "offret" undersökas????? Rättare sagt, vad och varför dessa som mobbat pojken inte undersöks??? Räcker det inte att den mobbade mår dåligt, är rädd och känner sig "annorlunda", ge stöd till honom och ta tag i dem som mobbar? Himmel o pannkaka!!!! Detta gör mig så arg och ledsen för jag blev mobbad pga. mina gammalmodiga kläder och beröm fr. läraren, men mor hade inte råd. Men trots att jag var liten till växten, gav jag mig på mobbarna till slut. Ett skolbyte och sen var det bra. Det är det mest bissara saker som kan utlösa denna vedervärdiga pina. Samma sak följer också i olika arbetsplatser, men mycket mer beräknande och finstilta form och har varit den som stoppat några, i alla fall på arbetsplatsen. Har förstått mekaniken bakom detta och oftast är det något obetydligt som får det hela att eskalera. Vilka ynkryggar är dessa som ägnar sig åt mobbing!. Det finns också omständigheter fr. hemmet och uppväxten att man ger igen där man kan göra det --- och skolan är ett bra ställe att ge sig på någon, samt att det oftast finns en hel grupp som gör det. Den ensamme mobbaren är för feg och behöver stöd av likasinnade. Tyvärr är det inte lönt att snacka med lärarna, de håller med och tänker ta åtgärder, men sen struntar i det hela. De är i sin tur rädda för trakasserier och bemöta ilskna anhöriga, mobbarnas anhöriga. Detta är en sak som vi kommer inte ifrån så lätt, men låt det inte gå så långt att det kommer vapen i bilden, för den mobbade kan bli riktigt desperat. ..... Fuchsian ......
Gunilla T
23-10-2010, 10:37
CITAT (fuchsian @ 23-10-2010, 11:27)  Tyvärr är det inte lönt att snacka med lärarna, de håller med och tänker ta åtgärder, men sen struntar i det hela. De är i sin tur rädda för trakasserier och bemöta ilskna anhöriga, mobbarnas anhöriga. Men sluta generalisera! Detdär är inga generalla egenskaper hos en hel yrkeskår. Försök att vara lite mer nyanserad!
bergvallmo
23-10-2010, 10:38
Förstår inte hur du tänker Fuchsian. Händelsen är polisanmäld, som man gör i samhället med sådana här brott. Skolan har kopplat in psykolog och elevhälsa. Även barnpsyk är med.
Det är tragiskt när våld och trakasserier händer både ute i samhället, i människors hem eller i skolmiljö.
Ibland tycker jag människors syn på skolan är märklig. Alla har synpunkter på den, men det är väldigt få som har den som sin arbetsplats.
fuchsian
23-10-2010, 11:43
OK, Fel av mig, ber om ursäkt. Det jag hadde i tankarna var då vår dotter blev mobbad i skolan och vi tog kontakt med lärarna, rektorn och en del föräldrar till de mobbare, men det hela var totalt meningslöst. Vi trodde att det hade lugnat ner sig och flickan ville inte berätta allt hemma, men nu blev mobbingen mer finstilad och ett par lärare hadde henne som "hackkyckling" och till och med rektorn ryckte på axlarna och sade att det får hon nog tåla??????  Ska det vara så????? Det fick hon "tåla", tills hon kom till gymnasiet och blev accepterad som vem som helst och därifrån har hon de goda väninnorna i sitt liv än idag. Hon hatar hela samhället vi bor i pga detta som hon fick utstå. Tror du inte att jag blir både ledsen och förbannad även att det drabbar andras barn? Nån generalisering hade jag inte tänkt på över hela landet, men hos oss stämmer detta in. ... Fuchsian....
ninnisky
23-10-2010, 12:54
ja, du F-n, du har ju en historia för varje tillfälle och tråd....  Börjar du inte tycka själv att du är bra på att ljuga???? Nu ska jag inte mata dig mer!
fuchsian
23-10-2010, 13:32
CITAT (ninnisky @ 23-10-2010, 13:54)  ja, du F-n, du har ju en historia för varje tillfälle och tråd....  Börjar du inte tycka själv att du är bra på att ljuga???? Nu ska jag inte mata dig mer! Snälla du, Jag ljuger inte, det som har hänt, det är sannt. Och hade inte tagit upp detta med dottern alls om mitt tidigare inlägg inte hade väckt en del frågor, att jag generalicerade, vilket inte var meningen, men den var färgad av det som hände min tös. Jag såg inte det att jag generalicerade pga att det man har varit med om påverkar ens syn på saken. Snälla du, kom med något bättre än att kalla mig för att ljuga, du har inga bevis. Jag skulle inte frågasätta andras berättelser som ljug (även om min intuition skulle säga annat) så låter jag det vara. förresten, jag behöver inte försvara mig heller..... Fuchsian...
skånepåg
23-10-2010, 13:39
Finns en video på nätet om en kille som hänger sej själv i webcamen, och folk från flashback trigga han till det
bergvallmo
23-10-2010, 15:19
CITAT (skånepåg @ 23-10-2010, 14:39)  Finns en video på nätet om en kille som hänger sej själv i webcamen, och folk från flashback trigga han till det  Jo, jag har också hört om det. Det är sjukt. Vad förväntades killen uppnå med att visa det offentligt? Och hur står det till med dem som vill titta på? Människor är ett märkligt släkte!
andersen
23-10-2010, 15:31
CITAT (bergvallmo @ 23-10-2010, 16:19)  Jo, jag har också hört om det. Det är sjukt. Vad förväntades killen uppnå med att visa det offentligt? Och hur står det till med dem som vill titta på?
Människor är ett märkligt släkte! Det är inget ovanligt, att den som begår självmord gör det i tron att jag skall "visa dom djävlarna" det är ett inte alls för ovanligt när det gäller män och skilsmässor dvs ett sätt att ge andra skulden.
skånepåg
23-10-2010, 15:36
Jadu han ville väl bara visa hur dåligt man kan må sen kom ju sjukpersonalen, det var en hemsk video den finns fortfande på nätet, värsta snuff ju
CITAT (skånepåg @ 23-10-2010, 14:39)  Finns en video på nätet om en kille som hänger sej själv i webcamen, och folk från flashback trigga han till det  Jag tror inte att triggandet fick killen att göra det. Han hade redan bestämt sig. CITAT (andersen @ 23-10-2010, 16:31)  Det är inget ovanligt, att den som begår självmord gör det i tron att jag skall "visa dom djävlarna" det är ett inte alls för ovanligt när det gäller män och skilsmässor dvs ett sätt att ge andra skulden. I det här fallet tror jag inte att hämnd var något motiv. Han ville bara komma ihågkommen. Skrev på sin face att han älskade hela sin familj, men hade bestämt sig så de kunde inte göra något.
skånepåg
23-10-2010, 15:46
CITAT (Anma @ 23-10-2010, 16:44)  Jag tror inte att triggandet fick killen att göra det. Han hade redan bestämt sig. Jovisst, jag läste ju på flashback dagenefter hur han ville gå till väga, asså hur kan man ens komma att tänka i sånna banor??  Man måste ju väl må väldigt dåligt och ha ett svagt psyke??
CITAT (skånepåg @ 23-10-2010, 16:46)  Jovisst, jag läste ju på flashback dagenefter hur han ville gå till väga, asså hur kan man ens komma att tänka i sånna banor??  Man måste ju väl må väldigt dåligt och ha ett svagt psyke?? Det finns många skäl till varför man vill ta sitt liv. Folk tänker på det hela tiden. Har inget med svagt psyke att göra, tror jag. I de flesta fall i varje fall. När denna kille startade sin tråd på Flashback hade han redan riggat allt, ftp:n, snaran, ja, allt. Han hade inte skrivit något till sin familj, men gjorde det efter att en på FB bad honom och det var ju faktiskt en bra sak. Ingen på FB hade kunnat rädda honom, möjligtvis om de hittat honom innan han gjorde det skulle han levt idag, men det är bara spekulationer.
CITAT (Solstorm @ 23-10-2010, 08:15)  Nu kommer skolans samtal med den stackars pojken att börja med: Vad är det som gör att just du är mobbad? Vad kan du ändra på? Dumma barn är ledsna barn och det är synd om mobbarna, de har problem hemma eller någon bokstavsdiagnos och man måste förlåta dem och hjälpa dem att bli glada igen. Offret då? Offret måste anstränga sig för att se till att det inte blir mobbat. Helt fel människor i skolan som försöker göra något åt mobbningen. Pedagog med lite extra utbildning är helt fel yrkesgrupp till att ens försöka göra något åt mobbning. Det behövs riktiga psykologer till det, det är såpass viktigt att det inte duger med lekmän. Precis så är det ju fortfarande i år 2010.
zaaritha
23-10-2010, 23:23
Mobbing är hemskt o vidrigt! Man kommer aldrig ifrån det--hur gammal man än blir! Det finns inborrat i själen o gör ont! Man blir aldrig självsäker....... Man tvivlar alltid på om andra personer uppskattar en! Jag vet---jag mobbades från första klass till femte, för att min far var alkoholist o stal--så han åkte i fängelse. Jag ville inte leva--det var så hemskt! Jag var alltid ensam på skolgården. Fy fasen vad ont det gjorde!
CITAT (zaaritha @ 24-10-2010, 00:23)  Mobbing är hemskt o vidrigt! Man kommer aldrig ifrån det--hur gammal man än blir! Det finns inborrat i själen o gör ont! Man blir aldrig självsäker....... Man tvivlar alltid på om andra personer uppskattar en! Jag vet---jag mobbades från första klass till femte, för att min far var alkoholist o stal--så han åkte i fängelse. Jag ville inte leva--det var så hemskt! Jag var alltid ensam på skolgården. Fy fasen vad ont det gjorde!
bergvallmo
24-10-2010, 09:42
CITAT (andersen @ 23-10-2010, 16:31)  Det är inget ovanligt, att den som begår självmord gör det i tron att jag skall "visa dom djävlarna" det är ett inte alls för ovanligt när det gäller män och skilsmässor dvs ett sätt att ge andra skulden. Nästan som när man var liten och tycker att familjen var orättvis. Om man dog, så skulle de minsann få ångra sig och stå och gråta vid graven.
Aqvakul
24-10-2010, 10:16
malcolm
24-10-2010, 10:33
Mobbarna av den här grabben hade tom. mage att påstå att han var med på den sk. "leken"...
Citat Expressen: "Eleverna kallar det efteråt för en lek som gick överstyr. – Det är deras förklaring, och att pojken var med på det"
Lärare är i allmänhet rätt flata när det gäller att ta itu med mobbing och det är oftast den mobbade och inte de som mobbar som får byta skola. Känner så väl igen det där både från min egen skolgång (tom. sjuan) och ifrån yngsta dotterns tid i grundskolan, för min del handlade det mycket om att jag var från Finland och det hjälpte inte att familjen hade svenska för- och efternamn samt pratade perfekt svenska. De som kom från Finland på 60-talet var dåtidens "svartskallar" och det fanns lärare som tycktes njuta av situationen. De som var bra i idrott klarade sig dock bättre än de som var bra i teoretiska ämnen och det kan man även se när det gäller invandrarpolitiken. Ludmilla Engkvist fick sitt svenska medborgarskap på nolltid medan en fattig flykting från Somalia kan åka ut direkt.
Jag kom ur min mobbing genom att börja slå tillbaka, började slåss som Casius Clay (Mohammed Ali) och se det fungerade, visade sig att jag faktiskt var starkare än mina plågoandar men var inte van med våld hemifrån så jag lät mig få stryk. Aldrig att en enda lärere ställde upp på min sida och samtal med berörd personal existerade inte.
Aqvakul
24-10-2010, 10:41
Nolltolerans råder i skolan när det gäller mobbning. Att utrota fenomenet helt är knappast realistiskt. Det är heller inte lätthanterligt och kräver en rejäl dos civilkurage hos de vuxna. Däremot är jag helt övertygad om att det hanteras mycket bättre idag än när jag själv gick i skolan. Självfallet är det mobbare och inte mobboffer som ska flyttas.
fuchsian
24-10-2010, 10:43
Alla instämmer att mobbningen är hemskt och borde inte förekomma.
Hur gör man då i den situationen som mitt barn gick igenom????? Vi tog ju kontakt med skola, lärarna och rektorn. Nån skolkurator fanns inte. Vi tog även kontakt med föräldrarna till de ungar som mobbade henne.
Efteråt har hon berättat att hon hade suttit med förskäraren och försökt få mod att skära sig!!!! bara att hon sade till oss att det blir värre om vi ytterligare springer hos rektorn och lärarna, så blir det ännu värre. Jag började hämta och lämna henne vid skolan så ofta mitt eget arbete inte var i vägen, samt att hon fick komma till min arbetsplats och vi gick gemensamt hem när jag var klar med mitt arbetspass.
Och varför kallas detta för att ljuga, när jag berättar om den verkligheten som den var??? ..Fuchsian...
malcolm
24-10-2010, 10:54
CITAT (Aqvakul @ 24-10-2010, 11:41)  Däremot är jag helt övertygad om att det hanteras mycket bättre idag än när jag själv gick i skolan. Håller inte riktigt med dig där, visst snackas det mer men det är mycket prat och liten verkstad. Min dotter fick byta skola 2 ggr tex.
fuchsian
24-10-2010, 11:08
CITAT (Aqvakul @ 24-10-2010, 11:41)  Nolltolerans råder i skolan när det gäller mobbning. Att utrota fenomenet helt är knappast realistiskt. Det är heller inte lätthanterligt och kräver en rejäl dos civilkurage hos de vuxna. Däremot är jag helt övertygad om att det hanteras mycket bättre idag än när jag själv gick i skolan. Självfallet är det mobbare och inte mobboffer som ska flyttas. Aqva, Du som är själv lärare, har du något svar att ge mig? Det gäller inte det jag själv fick gå igenom utan närmare nutid, det som gäller mot min dotter? Vore intressant att få synpunkter och vad missade vi el. skolan? ....Fuchsian.....
Aqvakul
24-10-2010, 11:14
CITAT (fuchsian @ 24-10-2010, 12:08)  Aqva,
Du som är själv lärare, har du något svar att ge mig? Det gäller inte det jag själv fick gå igenom utan närmare nutid, det som gäller mot min dotter? Vore intressant att få synpunkter och vad missade vi el. skolan? ....Fuchsian..... Det är ju närmast omöjligt för mig att försöka reda ut enskilda fall. Principen är dock solklar - Mobbning under skoltid är skolans ansvar.
CITAT (Christa @ 23-10-2010, 09:45)  Ja mobbing är en märklig företeelse men jag har ju sett tendenserna hos en del här i odla också...
Typisk för mobbare är att de agerar i grupp och missförstår offret medvetet... Tycker att du överdriver rejält, visst finns det ett gäng här som är snabba att haka på när drevet går, men inte kan det kallas mobbing. För det första så kan man hålla sig här ifrån om man vill (och slicka sina sår om man får några), i skolan är man ju tvungen att gå och kommer inte ifrån mobbarna. Dessutom är det vilt främmande helt anonyma människor som ju inte betyder ett dugg irl på ett nätforum. Däremot tycker jag att tendensen till drev, samt att bemöta dem som har andra värderingar än en själv med nedsättande epitet och personangrepp istället för med sakargument tyvärr förstör och omöjliggör många intressanta diskussioner. Gita
fuchsian
24-10-2010, 11:27
Agva,
Visst förstår jag att det var/är skolans ansvar att ta itu med mobbningen, hur de nu gör det, är en annan femma. Det jag var ute efter var att det togs inget som helst ansvar fr, skolan och att 2 av hennes lärare började också med mobbing mot henne. Rektorn blev meddelad ----- hon får tåla det!, Vad skulle man kunnat att göra som en förälder mera i denna situation???? Hur bevisar man detta om man hadde polisanmält det? ....Fuchsian ......
CITAT (Gita @ 24-10-2010, 12:15)  Däremot tycker jag att tendensen till drev, samt att bemöta dem som har andra värderingar än en själv med nedsättande epitet och personangrepp istället för med sakargument tyvärr förstör och omöjliggör många intressanta diskussioner. Gita Förlåt att jag kapar tråden, men jag måste fråga dig Gita, när du säger att folk framstår som korkade för att de inte håller med dig och kallar folk för "lilla du". Tycker du på allvar att du bemöter dem med sakargument då? Jag tänker inte sätta igång någon diskussion om detta, men vill gärna ha ett svar från dig.
Gunilla T
24-10-2010, 11:34
CITAT (Gita @ 24-10-2010, 12:15)  Däremot tycker jag att tendensen till drev, samt att bemöta dem som har andra värderingar än en själv med nedsättande epitet och personangrepp istället för med sakargument tyvärr förstör och omöjliggör många intressanta diskussioner. Gita Kan väl hålla med dig till viss del men...är du helt oskyldig själv?
malcolm
24-10-2010, 14:32
Må den som är helt utan skuld kasta första stenen.
fuchsian
24-10-2010, 15:19
Det vore intressant att veta svaret på vad Anma frågar, men inte får ett svar. Det tycker jag är klingar på falskhet, eller feghet, vem vet bäst än den som fått frågan, tror jag. ..Fuchsian....
CITAT (Anma @ 24-10-2010, 12:33)  Förlåt att jag kapar tråden, men jag måste fråga dig Gita, när du säger att folk framstår som korkade för att de inte håller med dig och kallar folk för "lilla du". Tycker du på allvar att du bemöter dem med sakargument då? Jag tänker inte sätta igång någon diskussion om detta, men vill gärna ha ett svar från dig. Är det konsttråden som skaver fortfarande? Vissa ämnen bygger helt enkelt på kunnande och det är klart att man kan och bör hävda att någon har fel i sak i sådana diskussioner, att slänga på någon nedsättande epitet på grund av politisk uppfattning är enligt min mening något helt annat. Tänker inte heller dra igång något, har upptäck att det finns andra mer lämpade forum för seriösare debatter. Gita CITAT (fuchsian @ 24-10-2010, 16:19)  Det vore intressant att veta svaret på vad Anma frågar, men inte får ett svar. Det tycker jag är klingar på falskhet, eller feghet, vem vet bäst än den som fått frågan, tror jag. ..Fuchsian.... Vadå falskhet och feghet? Om du syftar på mig så har Anma fått sitt svar nu, det är helt enkelt så att jag sysslar med annat än Odlas forum mellan varven. gita
fuchsian
24-10-2010, 16:33
Då är väl alla glada och nöjda, förstår jag, men det konstiga med vuxenmobbing är att undvika rakt av personer av någon anledning som du gör Gita. Det är det "osynliga mobbningen" som du har gjort gm att hoppa över mina inlägg. .....Fuchsian......
CITAT (fuchsian @ 24-10-2010, 17:33)  Då är väl alla glada och nöjda, förstår jag, men det konstiga med vuxenmobbing är att undvika rakt av personer av någon anledning som du gör Gita. Det är det "osynliga mobbningen" som du har gjort gm att hoppa över mina inlägg. .....Fuchsian...... Nu förstår jag inte riktigt vad du menar, det är riktigt att jag i allmänhet inte bemöter dina inlägg vilket beror på att jag helt enkelt inte har något att säga, kanske för att jag inte helt förstår dig och vad du vill säga. Har man inget att säga skall man väl vara tyst och det kan du väl ändå inte kalla mobbing och f.ö är det väl flera andra vars inlägg jag aldrig eller sällan bemöter. Gita
*Stintan*
24-10-2010, 17:10
CITAT (fuchsian @ 24-10-2010, 17:33)  Då är väl alla glada och nöjda, förstår jag, men det konstiga med vuxenmobbing är att undvika rakt av personer av någon anledning som du gör Gita. Det är det "osynliga mobbningen" som du har gjort gm att hoppa över mina inlägg. .....Fuchsian...... Vadå undvika? Man skriver väl när man tycker att man har något att säga. Du är väl inte medelpunkt i forumet fast du verkar tro det.
CITAT (Gita @ 24-10-2010, 17:22)  Är det konsttråden som skaver fortfarande? Vissa ämnen bygger helt enkelt på kunnande och det är klart att man kan och bör hävda att någon har fel i sak i sådana diskussioner, att slänga på någon nedsättande epitet på grund av politisk uppfattning är enligt min mening något helt annat. Tänker inte heller dra igång något, har upptäck att det finns andra mer lämpade forum för seriösare debatter. Gita Nej den bryr jag mig inte om. Den skaver inte det minsta. Minns inte ens om eller när du kallat just mig korkad, tror faktiskt inte att du gjort det. Men allt kretsar inte runt mig, faktiskt. xxx
fuchsian
24-10-2010, 19:27
CITAT (Gita @ 24-10-2010, 17:53)  Nu förstår jag inte riktigt vad du menar, det är riktigt att jag i allmänhet inte bemöter dina inlägg vilket beror på att jag helt enkelt inte har något att säga, kanske för att jag inte helt förstår dig och vad du vill säga. Har man inget att säga skall man väl vara tyst och det kan du väl ändå inte kalla mobbing och f.ö är det väl flera andra vars inlägg jag aldrig eller sällan bemöter. Gita OK,GITA, Men då förstår jag dig. Lade bara till märke att du hadde hoppat över det jag skrivit och svarat till en annan, men det är ju fullt förståerligt, så gör jag också om jag kan inte hitta något att tillägga men ser en annan som jag svarar till. Jag vill hellst fixa missförstånden på en gång, sedan om vi i sak går åt var sitt håll, så är det bättre än känna, att hon bryr sig inte vad jag hadde skrivit. Jag har nog fått mobbingen på hjärnan, så mycket som det har hänt och med så måmga jag har/de har ställt en RAK FRÅGA som är lätt att svara och att det ska inte bli långbänkar på något håll. Det har fungerat bra. Sedan finns den gruppen som kommer efter och bara ska sabotera, men det finns ju "ignonera", så jag bemöter inte dessa som har hackat på mig sen jag kom med i forumet, men även det känns nu bättre. Då är vi överens, och jag ber om ursäkt för min del och hoppas att du förstår. ...Fuchsian....
malcolm
24-10-2010, 21:40
Vilken utmärkt tråd detta att börja ge sig på varandra i..... inte.
CITAT (malcolm @ 24-10-2010, 22:40)  Vilken utmärkt tråd detta att börja ge sig på varandra i..... inte.  Sant.
fuchsian
25-10-2010, 14:14
CITAT (malcolm @ 24-10-2010, 22:40)  Vilken utmärkt tråd detta att börja ge sig på varandra i..... inte.  Men gubbe lille, håll dig borta då om du inte har något att komma med, hur enkelt som helst. Här har ingen gett sig på varandra, vi har rätat ut frågetecken och respekterat varandra, något för dig att lära, kanske??? Eller ser du "spöken" i varenta hörn? ....Fuchsian....
*Stintan*
25-10-2010, 14:32
Suck!!!!
fuchsian
25-10-2010, 18:36
malcolm
25-10-2010, 18:37
CITAT (fuchsian @ 25-10-2010, 15:14)  Men gubbe lille, håll dig borta då om du inte har något att komma med, hur enkelt som helst. Här har ingen gett sig på varandra, vi har rätat ut frågetecken och respekterat varandra, något för dig att lära, kanske??? Eller ser du "spöken" i varenta hörn? ....Fuchsian.... Jag har egentligen valt att ignorera dig men öppnade ändå ditt senaste inlägg i denna tråden, DU tror att allt handlar om DIG och bara DIG men det gör det faktiskt inte. Du har inte det minsta respekt för någon överhuvud taget och bryr dig bara om dig själv. Spöken är nå´t som du verkar bekant med och kanske du är ett av dem själv. Du pratar ofta om din man och hur bra han är men om han nu är så bra, varför är han gift med dig..? Skulle vara roligt att prata med honom här på Odla.
Solstorm
26-10-2010, 08:08
CITAT (malcolm @ 25-10-2010, 19:37)  Du pratar ofta om din man och hur bra han är men om han nu är så bra, varför är han gift med dig..? Skulle vara roligt att prata med honom här på Odla. Nu kommer hon väl med ytterligare ett nytt nick Tråkigt att hon envisas med att förstöra alla försök till seriösa diskussioner. Jag brukar ha tålamod med en del dumheter men fuchian är enbart elak och går in för att förstöra som vanligt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|