Jag handlar nästan uteslutande på Willys numera och där har de infört självscanning av varorna så man slipper stå i någon kassakö, bekvämt att kunna stoppa ner varorna direkt i kassarna och sedan betala med kort innan man rullar ut. Nu har de iof. sig kontroller emellanåt och då måste man packa upp allting och stämma av mot kvittot men det har aldrig varit några problem. Senast när jag var och handlade såg jag att de byggt en slags låda av glasfiber som var låst med hänglås där oxfilén låg, tydligen finns det folk som stjäl och struntar i att scanna in det som är dyrt.
När jag handlar i en butik som saknar självscanning har jag för vana att alltid ställa varorna på rad med streckkoderna mot mig men det finns sådana som retar sig på det och står och trampar och vill börja lasta upp på bandet fast det tar längre tid om man bygger varuberg då den som sitter i kassan måste vrida på varenda vara. Många gånger har det hänt att den som står bakom mig i kön har börjat lasta upp på bandet innan jag är klar och det retar mig nå´t fruktansvärt.