CITAT (fuchsian @ 27-10-2010, 11:22)

Har jag sagt det att detta är mitt forum? Tror fortfarande att det är Odlas och svarar där jag kan, och låter bli resten. Varför kommer du med sådana påståenden? vissa saker har varit lättare att belysa gm egna erfarenheter.
Jag har anpassat mig bra i de ämnen och med dem som vi har haft diskussioner med av mer vardagliga saker, så det är min fulla rätt och ingen ska lägga sig i det.
Förresten, är det inte så längre att jag startar trådar om ditten och datten, men respekterar dem som har behov av det och där har jag nog inget att göra, när jag läst igenom, så låter jag bli.
Är det konstigt att jag reder ut mina fel, som en annan medlem undrar??? Så fungerar jag i det dagliga livet.
Jag har varit tacksam för dessa medlemmar som har velat få nån sak belyst bättre och för dens skull har jag använt mig av PM för att inte dra det till tråden, av hänsyn till er andra .... är man då galen? Rätt, jag är inte riktig någonstans --det är fel på min opererade stortå, anna diagnos har jag inte. .F...
------------------------------------------------
Ber om ursäkt, men nu fortsätter jag OT.
-------------------------------------------------
Snälla F!
Jag vet att du inte kommer att läsa det här, men du kanske kan be någon av dina vänner här att läsa det för dig.
Jag förstår, numera, att Odla.nu var din första kontakt med ett internetforum. Kommer man, som du, in i en helt okänd social situation;(
ett internetforum går ju inte att jämföra med en sammankomst irl 'i verkliga livet', där man känner de flesta, och bara några få är obekanta), är det lätt hänt att man klampar fram, som en elefant i en glasbutik. Framförallt om man känner sig osäker och inte känner av situationen med alla sinnen öppna.
I din iver att bli sedd, har du alltsedan du, i din nya skepnad, som fuchian(numera fuchsian) kom till forumet fyllt ut alla nystartade, och gamla, återanvända trådar, med långa, märkliga inlägg. Inlägg som ofta är svåra att förstå eller tro på. Eftersom du , excellerar i överdrivna självupplevelser, förklaringar och ursäkter, eller skriver om dina bekanta, såväl kända som okända, på ett otillbörligt sätt.
Du har nu varit medlem på Odla.nu:s forum i snart fem månader. (Lite längre, om man räknar din tid under annat alias). Under den här tiden har du kunnat läsa alla andra medlemmars inlägg och haft många möjligheter att sätta dig in i hur forumet fungerar.
Tyvärr hamnade du alldeles snett från början, eftersom du inte har någon vana från internetforum. Nu kanske du,
för din egen skull, ska ta en rejäl paus från själva skrivandet och bara läsa vad andra skriver. Ägna gärna pausen till att läsa igenom alla trådar du själv medverkat i.
När du har tid att sätta in allt i ett sammanhang kommer du, om du läser förutsättningslöst, ganska snart att märka, att dina egna inlägg skiljer ut sig från övrigas.
Här behöver man inte vara särskilt märkvärdig. Många bryr sig egentligen inte om vem man är, vad man har åstadkommit, vilka man känner osv osv. Här pratar/diskuterar man bara om det ämne, som för närvarande är aktuellt, eller leker bort en stund i någon av de trådar, som vissa betraktar, som tramstrådar, men som ibland fyller en viktig social funktion, utan att man egentligen skriver något märkvärdigt.
Sist men inte minst; det är inte någon här som mobbar eller förföljer dig. Det är du själv, som tolkar allt som negativa påhopp, eftersom du tror att du inte duger. Ryck upp dig och försök stärka din självuppfattning. Du ska se att allt fungerar bättre, när du är trygg i dig själv.
Då kommer du inte längre ha något behov av att framhäva dig själv i alla sammanhang. Då vilar du tryggt i dig själv.
Lycka till!