Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Behöver ett råd..........., Vad gör man med en hund........
          anne
          Inlägg 30-08-2004, 19:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 258
          Medlem nr: 364

sad.gif Var hos min dotter för lite sen, hon har flyttat in i en bostadsrätt.

Ganska så trevlig sådan och området är natur och barn vänligt. Hon har en blandras hund som skall rastas lite då och då.

Till saken: Vi var ute och promenerar när hennes hund blir anfallen av en annan han hund som smitit från sin ägare.
          Det blev inga skador på hennes hund tack vare att sambon fick fast i den andra snabbt.

Vi kollade upp och det visar sig att de bor grannar med varandra.

I går eftermiddag tog min dotter en promenad ner till byn för att handla och möter hunden med dess ägare och de pratar en stund och Malin säger att efter som min hund inte är med så kan vi väl bekanta oss med varandra.

Det tyckte ägaren var ett bra förslag, Malin låter hunden lukta på hennes hand och ägaren släpper efter med kopplet, hunden viftar på svansen och är glad men sen säger det bara PANG och hunden anfaller henne och biter efter hennes strupe vilken har klara märken efter hundens tänder.

tur i oturen var att hunden var kopplad!!!!

Men jag blev verkligen frågande, tycker att detta är ett underligt beteende rent av livsfarligt och hunden kom undan utan bestraffning.
          Nu visar det sig att grann flickan brukar vara ute och gå med Malins hund och då slår mig tanken tänk om denna best kommer lös och anfaller hund och barn hur kommer det att sluta då???

Eller är det bara jag som stressar upp mig för att jag tyckte att de två händelserna var läskigt läskiga.

Är det någon som kan förklara varför den andra hunden beteer sig på detta viset eller är jag knäpp som gör det så stort???

Undrar mycket och är orolig för både hunden , barnen och min dotter.

unsure.gif

Kramisar Anne

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ewa L
          Inlägg 31-08-2004, 06:15
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

Eftersom hunden redan hade visat aggressivitet mot unghunden, kan det helt enkelt vara som så att din dotter luktade av hunden. Ingen ursäkt, men en ev. förklaring. Tyvärr går nog inte den hunden att lita på öht. Hur gammal är dottern (inte din alltså) som brukar gå med hunden. Vuxen?

- - -

Vi hade en sådan hund "inom släkten", vilket gjorde det lite känsligt. Han ursäktades alltid för sitt dåliga beteende, men vi tog aldrig med våra hundar dit.

Förra sommaren hände det som jag med flera varnat för: Mormodern (och dagmatten till hunden) lyfte upp sitt 2-åriga barnbarn ur sittvagnen. Hunden bet flickan direkt i ansiktet!! Han blev troligen svartsjuk, men det ursäktar inte hans beteende. Pappan/svärsonen krävde naturligtvis avlivning, men mamman/dottern fann åter ursäkter för sin systers hund! Nu har den nästan alltid munkorg, men jag tycker inte det lösningen på problemet.

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera

Inlägg i den här tråden
          anne   Behöver ett råd...........   30-08-2004, 19:11
          pejori   förstår din oro, som faktist är befogad :( :( va...   30-08-2004, 19:19
          Fenja   Rent spontant låter det som ett djur som kan vara ...   30-08-2004, 19:26
          anne   :( Jag uppfattade denna händelse som att den hop...   30-08-2004, 19:47
          Fenja   Jag menade inte att ifrågasätta ditt omdöme Anne...   30-08-2004, 20:00
          TeliaNet   PSYKOLOGI; att övermanna en sådan hund blir svårt....   30-08-2004, 20:01
          pejori   en hund i slyngelåldern låter det som. nej. en ung...   30-08-2004, 20:02
          Fenja   Jag håller egentligen med dig Pejori och jag har t...   30-08-2004, 20:11
          pejori   håller med dej fenja. tyvärr är det alltför vanlig...   30-08-2004, 20:15
          Inga från Närke   Min dotters hund (6 mån) blev biten av en hund när...   30-08-2004, 20:30
          Gossen Ruda   Svaret kanske kommer om en vecka i Vetenskapens Vä...   30-08-2004, 20:48
          Felix matte   Usch... det låter otäckt med en hund som beter sig...   30-08-2004, 21:05
          Anki på Öland   Håller med dig Fenja, ibland måste man, för omg...   30-08-2004, 22:11
          Cilla   En hund som attackerar strupen på en människa är i...   30-08-2004, 22:22
          pejori   DEN hunden har förbrukat sin rätt ...   31-08-2004, 07:55
          Agata R   Av egen erfarenhet så är jag i det närmaste helt s...   31-08-2004, 08:14
          anne   Tusen tack för alla era svar. Med den här frågan ...   31-08-2004, 16:43

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 08:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon