CITAT (Huggorm @ 27-10-2010, 23:18)

Min lägenhet skulle funka fint för någon som studerar i GBG, men ingen är intresserad. För långt från festandet? Får man inte supa med kompisarna så hjälper det inte att lägenheten kostar en fjärdedel av vad den kostar i Göteborg.
fast så är det väl ändå inte?
hoppas jag.
CITAT (Anki på Öland @ 27-10-2010, 23:30)

Innan fick man ju betala svart under bordet direkt till hyresvärden. Både i innerstaden och dom närmaste förorterna! Var det bättre?? Har väl inte gått att få en lägenhet i Stockholms innerstad i "mannaminne" utan att ha pengar att hosta upp - mycket pengar!!
Anki
jag vet att det finns folk här inne som talar om svarta pengar för ett hyreskontrakt, jag har aldrig varit med om det (och skulle heller aldrig betala för det) men så klart det inte är bra att betala för något som borde vara gratis.
som ett kontrakt på tak över huvudet exvis.
priserna på bostäder i storstäderna är inte försvarbara hur det nu än var förr!
CITAT (Huggorm @ 27-10-2010, 23:32)

Precis, de som fick en hyresrätt där skulle aldrig i livet släppa den frivilligt. Undrar hur många som bytt hyresgäst på laglig väg de sista tjugo åren?
ganska många trots allt eftersom de faktiskt kommer ut på bostadsförmedlingar - problemet är att det inte finns tillräckligt många hyresrätter inom stadsgränserna.
att skapa bostadsrätter när det är hyresrätter som behövs, det fattar ju varenda människa att det är fel väg att gå.
CITAT (netha @ 27-10-2010, 23:12)

Brorsan köpte tvårummare i Sthlm för 4 milj ... det är f...n i mig inte vettigt pris för en lgh ...
Undrar när hela sjuka bostadsbubblan spricker och skapar kaos i svenska ekonomin.
nej, inte alls vettigt utan precis hur sjukt som helst.
det värsta är att jag tror inte bubblan kommer spricka, bankerna kommer förlora alldeles för mycket pengar (såsom de gjorde i början på 90-talet) så de kommer inte låta det hända.