Efter att ha läst den här tråden har jag en undran. Kanske OT, men ändå.
Vem är denne "Kroton", medlem sedan 2009-09-25. Ett dubbelnick för någon, som inte vågar skriva under sitt vanliga nick.
Har gjort fyra inlägg, varav inte något har haft med ämnet att göra, utan snarare varit små tändhattar, som alla villigt svalt och gått igång på. Förra gången var det Berit som var föremålet för Krotons inlägg.
Netaave, mår dåligt, av att en bekant till henne är döende. Lägger ut ett avsnitt ur ett mail hon fått, för att visa vilken inre styrka man kan ha, fast att man stirrar döden i vitögat. Och vips dyker Kroton upp med storsläggan och leker moralpolis.
Av någon underlig anledning hakar flera på; och i någon form av hysterisk, indignerad moralpanik går ni till attack och mosar Netaave, som mig veterligt aldrig gjort en fluga förnär, här på forumet.
Under normala omständigheter hade ni lugnt och sansat frågat om mailets avsändare gett tillstånd till publiceringen av mailet, som för övrigt inte innehåller någon information om vem avsändaren är, utan bara visar på en enorm styrka och lite galghumor.
Jag vet inte vad det var, som fick er att gå i taket. Kanske hade det hänt något annat under kvällen, som fick er att tända till. Men när jag nu läser tråden, tycker jag ni borde be Netaave om ursäkt för er överreaktion.
Vad hon behövde, var inte ett masspåhopp, utan lite stöd och tröst i en svår situation.
Nästa gång Kroton visar sitt tryne här på forumet, tycker jag att vi alla ska ignorera inlägget, om det inte har med själva ämnet att göra.