Med hänvisning till vikt-tråden så måste jag bara berätta att jag fick avliva lille goe Pepsi idag.

Han fyllde 2 år idag och vi skulle firat stort med pizza till folket och ärtor till gerbilerna. Men eftersom han gått ner så i vikt och jag misstänkt att det var nåt fel på tänderna, så fick jag iallafall en veterinärtid idag. Det visade sig att jag haft rätt i mina aningar (även om det varit svårt att se själv) att övertänder var helt borta och undertänderna var för långa pga det. Dessutom var de lite lösa så även om man klippt dem så kanske de hade fallit loss ändå. Det kan berott på inre problem, det är jättesvårt att veta på så små djur, eller vad som helst. Det enda jag är stensäker på är att han INTE kan ha fallit och skadat tänderna, han var alltid så försiktig, och höga fall ser man till inte kan hända när man har gerbiler.
Jag har iallafall ringt uppfödaren i Stockholm och hon har lovat att försöka ordna fram nya bebis-kompisar till Chili så fort som möjligt, för inte ska kompisen behöva sitta ensam. Han är 2 år på måndag och pigg som bara den, så han vill ta sitt ansvar och lära upp nya små gerbilkillar till att charma världen!
Jag kommer inte åt några bilder just ju, men visst ska Pepsi hedras med en bild sen när jag kan.
PEPSI med rätta namnet ÖKENSTJÄRNANS VITALE f 27/10 2008 och d 27/10 2010 - vi saknar dig oerhört!