CITAT (Motti @ 30-10-2010, 00:04)

Vad jag har förståt så har inte Netaave lämnat ut några som helst namn på vederbörande !hon ville bara dela med sig av det hon upplever och vad hon känner för sin vän!ibland är det en befrielse att få skriva här när någon man älskar är dödsjuk,har själv en vän som kämpar för livet och kanske inte har så långt kvar.Förstår Neteaaves situation,hon mår jäkligt dåligt och ville bara få lite stöd här

Du har mina sympatier Net aave

Motti, jag blev själv förvånad när en medlem på odla visade mig hur lätt man hittade mina personuppgifter med ett minimum av ledtrådar. Netaave bor på en liten ort, hon har angett vilka intressen hon delar med denne sjuke bekant och att denne numera bor på ett hospice. Utan att vara någon Sherlock holmes kan man rota fram väldigt mycket om folk på nätet!
Jag minns en annan tråd längre tillbaka där Netaave blev arg och snäste åt folk för att de skrev att hon borde vara mer återhållsam med personuppgifter och inte skriva om sina barn o vänner hur utlämnande som helst. Hennes reaktion var då att jävlas någon med henne så ska hon sätta dit dom i så fall men hon var inte orolig.
Det är bara det att man behöver inte ens göra något kriminellt för att få ut personuppgifter man behöver inte hacka odla.nu eller några register utan redan med helt öppna och fria sajter kan man få fram mycket info. Netaave har alltid varit totalt oförstående inför detta. Värst tycker jag det var när hon fläkte ut hela sin dotters privatliv och visade hela lägenheten, förutom vad som fanns inne i kylskåpet för det var det enda vi besparades. Man kunde däremot tydligt läsa privata telefonnummer på anslagstavlan i köket....
Man får faktisk visa lite omdöme inför andra och att lägga ut privata mail tycker jag är osmakligt. Jag tycker den kritik hon fick var väl befogad. För jag tror inte någon har gjort det för att vara elak utan av omtanke.