Silos,
Jag bara tittar på din fyndhörna och ideerna sätter i gång om allt mellan himmel och jord. Nu är det ett par år sedan när min dockväninna och jag var ute på och shoppade, men har pratat om att göra det till våren. det blir en redig runda och tar hela dagen när vi åker från det ena till det andra och köper förstårs för mycket, men det har ju sin åtgång till kläder år våra dockor.
Vi har haft en paus på 1½ år med dockorna pga att hon blev dubbel-mormor och jag hade det sista kvar på min utbildning.
Maken har damsugt och hållit ett öga på min atelje, men det finns mycket att röja innan jag tycker att det duger att startas igen efter hennes 3:e barnbarn i januari.
OK. Det handlade ju om historia vilket jag är mycket intresserad av och läser mycket. Man lär sig en hel del om det som varit och jag gillar att besöka ställen jag läst om, även att det blir endast en bråkdel.
Hoppas att du får mycket nyttigt och intressant läsning och tänk så bra att hon kunde ge dig böckerna, det är o ha hjärtat på rätta stället. Önskar dig lugna lässtunder! .

.. Fuchsian ....