CITAT (theseraphim @ 31-10-2010, 01:50)

för några år sedan(ca 4-5år sedan) så genomgick området här en total stamrenovering och badrummen skulle göras om, man kunde välja matta eller kakel och det föll nog så att ca 60%valde kakel och ca 80% av de 30% som valde matta ångrar sig idag då det är smutsigare och skitigare med mattan.
Okey, då har vi helt enkelt inte samma bekanta/vänner, för jag vet ingen som klarar rengöra kakelfogarna så det ser ok ut utan starka grejjor om man inte ägnar mycket tid åt städning (vilket mång amed många järn i elden inte föredrar). Så kan jag ju säga att ofräscha kakelfogar ser jag hos de flesta som har det. Kan ju bero på att de flesta har kakel. Folk får ha det så om de vill, bara en observation

Skrubba på folks, det är kul om man gillar det!
CITAT (Anma @ 31-10-2010, 01:55)

Jag har haft både kakel och matta, just nu har jag typ perstorpsplatta(!) halvvägs upp på väggen och resten vitmålat, orginal från 60-talet. Ingen ide att göra om då det kommer att bli stamrenovering och ingen skada finns på det ursprungliga. Men ville bara säga att ur rengörningssynpunkt finns ingen skillnad mellan matta och kakel. Det är enklare att svabba ett plastgolv än kakel i för sig. Sen beror det nog på hur sällan/ofta man städar i badrummet. Rengör man allt en gång i veckan lär det inte vara nån skillnad mellan plast och kakel.
Bara svabba på kakelfogar i längden, då blir det gött grisigt! Där växer det och mullrar.