Oh vad roligt att ni redan svarat!
JO, jag vet att många är svåra och de flesta kommer kanske dö, men tänk om någon klarar sig

Kul!
Vissa som skall stratifieras i många månader kan jag ju börja med nu, men de som bara behöver några veckor är det nog lite för tidigt för. Jag har extra lysrör men de är inte så bra, och dessutom inte så stora så det får inte plats tusentals plantor under tyvärr.
CITAT (Huggorm @ 31-10-2010, 00:41)

Jag brukar plantera frön av trumpetträd (catalpa speciosa) på vintern, bara för att dom gror så lätt och växer fort så jag har något grönt att glädja mig över när det är snö ute. Jag har köpt frön på tradera, det finns visserligen på impecta också men det är en annan sorts catalpa som är lite känsligare. Jag har plantera ut en del plantor, och dom klarar sig här i zon 3, men det syns på dom att dom nog skulle vilja ha lite mer värme.
Huggorm, jag har tagit egna frön av trumpetträd, och "vanlig" Katalpa, men jag lyckades inte gro någon, försökte inte helhjärtat dock och bara med några frön. Hur gjorde du? Jag använde bara vanlig så/planteringsjord och ingen perlit alls. Det kanske vore bra att prova med?
Nu vill jag gärna höra om någon annan har erfarenheter!