Uppdatering:
En jägare satt på altanen i två nätter och de dök up (20 stycken!) men han fick ingen bra sikt och det var lite för mörkt (de får inte använda mörkeseende glasögon - då är det inget sport (vilket jag strunta i just nu!!)). Då måste vi tänka om hur vi skall gå vidare tyckte han.
Han sedan föreslog att vi skulle flytta fram alla våra strålkastare och utebelysning fram till gräsmattan för att vildsvin är skygga och gillar inte ljus särskilt till vi kommit på en lösning. Det gjorde vi. Hjälpte det tror?
Natten till lördag var de här igen och bökade en del. Denna gång har det blivit ganska djupa hål då det varit riktigt blöt det senaste veckan. Och natten till idag (söndag) sov jag dåligt och var uppe flera ggr helt övertygad att det sprang hundratals grisar i trädgården, vilket de naturligtvis inte gjorde.... tills jag gick upp igen 05.30 och hörde en fruktansvärt nöffande och i det mörka nattljuset såg jag en STOOOR skugga mitt på gräsmattan. Fram med ficklampan fort som *** och så öppnade jag sovrumsfönster (och väckte min man på ett ganska brutalt sätt) och bankade ihop en stor metalsked mot en plåt kakburkslock hård och mycket.

Grymtaren joggade lite lätt av gräsmattan och fortsatt att böka en liten bit ifrån med sina kompisar!!!
Då fick jag lite mod, tog på mig och sprang ut med min noise-making equipment och började vifta med ficklampan och bankade tills jag fick ont i händerna. Han var INTE rädd skall jag säger... däremot blev jag det.

Jag sprang in igen och upprepade oljudet innefrån från alla fönster istället (liiite säkrare) tills det kändes som de var borta. Tog kanske en halvtimma...
Totalt var de kanske någonstans mellan 5-10 stycken och riktigt stora var dessa!
....kan inte de sluta nu? har inte de förstörd tillräckligt mycket och tillräckligt ofta nu...?