Ursäkta Pejori, inte för att jag vill verka som kärringen mot strömmen eller en riktig surmupp. Men vem säger att det är mindre aga nu än förr? Det sker i det fördolda, o förmodligen mycket mer än vad man tror. Jag har själv varit uppväxt under såna förhållanden o har många kompisar som det varit likadant för. Ingen av dessa föräldrar som agat sina barn har fått så mycket som en anmälan på sig, grannar har försökt att få soc. att bry sig men dom har inte gjort nåt ändå. Jag vet att vi, jag o mina kompisar, inte är ensamma i våran uppväxtsituation, det är många med oss som åker på däng bakom hemmets dörrar. Vem är så naiv att dom tror på att bara för att det kommer en ny lag så ändras samhället av det? Sen så är det inte "extremfall" när jag snackar om rattfyllor, fortkörningar o avsaknad av bilbälten, det är vardagsmat. Polisen tar inte ens en bråkdel av alla dom som bryter mot trafiklagarna, dom kan inte finnas överallt heller, o det vet "svensson" om. Det finns hur många lagbrytare som helst, men du o jag vet bara inte om det. Det betyder inte att dom inte finns, bara för att vi inte ser dom, eller hur. Det är inte ont menat mot dig, Pejori, men man får inte vara så blåögd bara, det var just sån blåögdhet som vållade mig o andra i samma situation våran dåliga uppväxt. Mvh. Laika
|