CITAT (*Stintan* @ 10-11-2010, 19:04)

Varför då? Tror du att alla tänker och resonerar lika? Man går väl inte till doktorn och har förutfattade meningar om hur h*n tänker. Det visar sig väl när man träffas och har man träffats många gånger så vet man.
Nej alla tänker inte likadant men det kan ända vara intressant att få lite inside information. KRT skrev en sak i en annan tråd om att läkare klassifiserade patienter i olika sorter. Kanske inte helt rätt uttryckt från min sida så jag skall försöka hitta det igen.
Framförallt skulle jag vilja veta hur de tänker när det gäller alla de patienter som fått veta vad de inte har men inte vad hälsoproblemen beror på. Det är olika hur mycket jobb de lägger ner innan de ger upp. Det skulle vara intressant att veta hur de tänker när de inte gjort speciellt mycket och ändå säger att patienten är färdigutredd.
Det skulle också vara intressant att veta om de lägger ihop de olika saker som patienten sökt för eller om de tittar på varje sak för sig. Det sägs ju att i Sverige ser man patienterna som en massa olika delar medan man i en del andra länder ser människor som en helhet.
Varför skriver man ut läkemedel mot sympomen istället för att identifiera orsaken? Är det tidsbrist eller kunskapsbrist eller beror det på deras utbildning? Påverkas läkarutbildningen av läkemedelsbolagen?