CITAT (Christa @ 10-11-2010, 21:18)

Har du hittat det hos "Läkare med gränser"? Det låter ju konstigt att någon kan bli sjukskriven av de skäl du nämner.
Sorg efter separation eller död kan i och för sig sänka människor helt för ett tag. Om man klarar att jobba beror ju på vad man har för jobb. Jag skulle inte vilja bli opererad av en kirurg som inte sovit på flera veckor eller är helt paralyserad av sorg.
När det gäller sjukskrivningar så finns det mycket att diskutera men visst känner jag till fall där jag tycker det verkar konstigt att personen har blivit sjukskriven men det är alltid svårt att bedöma.
nej, det jag skrev är inget jag läst utan vad jag tycker.
jag tycker att detta som stod tidigare i tråden - "
Hon argumentera också för att patienterna ska återta initiativet och försöka lösa livets olika ekonomiska, arbetslöshets och familjeproblem på ett aktivt sätt och inte passivt förlita sig på, att sjukvården ska skydda dem för påfrestningar och lindra de plågor som livet normalt utsätter oss alla för" framförallt det jag fetat är helt rätt, många människor söker idag vård för helt vanliga påfrestningar som drabbar de flesta av oss.
självklart är det skillnad på egentlig depression och att tillfälligt vara ledsen för att ens pojkvän gjort slut.