Som jag ser det. Mona Sahlin var redan "förbrukad" när hon tillsattes som partiledare efter Göran Persson. Lek med tanken: Mona Sahlin hade blivit partiledare efter Ingvar Carlsson. Tänk tanken. Hon blev fimpad p.g.a. bagateller jämfört med porrbesök (gubbarna satt kvar).
Ett partiproblem är, som jag ser det, ett inbördes "rosornas krig" och att optimala ledare tillsätts för sent (de ska ha hundra år av erfarenhet först). Det diskuteras om politikens innehåll, jag tror snarare/också att budbärarna inte kommunicerat politikens kärna och hjärta av rädsla för att förlora röster eller för att budbärarna hör hemma någon annanstans.
Ett starkt alternativt till alliansen behövs. Reinfeldt - såsom arbetslinjens ledare - bugar och ler om partiet utser Östros eller någon av de andra i samma grupp. Pär Nuder är kliniskt sett en av de skickligaste, också han är förbrukad och, ja vad ska jag säga, inte strategiskt rätt (men av "gam.sossarna" det bästa valet).
När det gäller (knäpper händerna) nya "sjuklöneregler"; oavsett vilken regering hade regelverket förändrats.
--------------------
smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm. 
|