CITAT (Bengalow @ 18-11-2010, 15:16)

Kryp in i ditt ormbo och göm dig, huggorm, och skäms. Det var det nesligaste jag har läst på den här sidan. Om man är "bidragsberoende" så är man inte fuskare som du försöker antyda. Det finns alltid en anledning till att man inte kan tjäna sitt uppehälle för egen "maskin". Hoppas att du en dag bryter benet av dig, och blir "bidragsberoende" ...fy tusan vilken människosyn!
Nu läser du in saker i inlägget som inte finns där igen. Jag förstår att du vill ondgöra mig eftersom det på något vis skulle förbättra din position i diskussionen, men du får nog vara lite diskretare.
Anledningen till att jag skrev som jag skrev är att det måste ligga i sossarnas intresse att veta vilka som röstar på dem, och sedan kunna jämföra detta med vilka de särskilt riktar sig mot. Kallar man sig arbetarparti och det bara är 22% av arbetarna som röstar på en så är man fel ute, särskilt som de fick drygt 30% av rösterna i hela riket. Arbetarna är alltså mindre benägna att rösta på dem än folk i allmänhet.
Från högerhåll beskylls socialdemokraterna för att vara ett parti som speciellt attraherar folk som lever på bidrag. Under valrörelsen talades ofta om alliansens arbetslinje och de rödgrönas bidragslinje. Därför tycker jag det i allra högsta grad är relevant att ställa sig frågan om det ligger något i det?