CITAT (theseraphim @ 19-11-2010, 15:54)

Odlar i väldigt lite skala men saker har alltid haft en tendens att smakat bättre när man var liten, tror den biter sitter i psyket. Personligen tyckte jag Nötcreme var hur gott som helst när jag var liten nu är det mest sött o nötigt.
Det är möjligt att det kan ligga nåt i det (det är ett känt faktum att smaken förändras med åldern), men å andra sidan finns det faktiskt studier som visar på att grönsaker var bättre förr både näringsmässigt men - om jag inte minns fel - även smakmässigt.

Varför får man inte odla vissa potatissorter? Jo för att vissa av dem har dragits med sjukdomar och har därför förbjudits för att förhindra större spridning av dessa.
Tyvärr så är jag rädd att det snarare är ett sätt för de mäktiga storföretagen att få ett ännu större grepp om marknaden. Dagens storföretagen med sina många miljarder och sina proffslobbyister har i många fall större makt än politikerna...

Tyskarna har mer än någon att tacka för det europeiska samarbetet sedan att man hjälper andra länder som har det värre är helt rätt för i regel lönar det sig i längden att öka stabiliteten.
Hur mycket Tyskland har att tacka EU kan jag inte uttala mig om men vad gäller att hjälpa andra länder håller jag med dig. Jag är också övertygad om att det lönar sig i längden. För mig handlar det även om solidaritet - I scratch your back you scratch mine.
Redigerat av batski: 19-11-2010, 17:33