CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-11-2010, 16:50)

Och varför? Jag tycker du är väldigt lite insatt utan har vara enb massa åsikter. OK jag hat också åsokter men jag är också insatt i en del grejor
Det europeiska samarbetet var en stor stöttepelare för att bygga upp ekonomin för bla tyskland efter kriget genom att öppna handeln på ett helt nytt sätt.
CITAT (Gunilla T @ 19-11-2010, 16:19)

Du får ursäkta theresaphim men håller inte med dig - igen - tycker du att den person som skrev remissen ovan är dåligt insatt?
Du påstår en massa hela tiden med ständiga generaliseringar och utan att någon enda gång hänvisa till en källa. Du får såklart ha dina åsikter men det är inget annat än just åsikter.
Jag syftade inte specifikt til den personen utan en majoritet av alla invånare som lever i samhället. Mina åsikter, dina åsikter det är bara åsikter som de flesta lägger upp här.
CITAT (batski @ 19-11-2010, 17:28)

Det är möjligt att det kan ligga nåt i det (det är ett känt faktum att smaken förändras med åldern), men å andra sidan finns det faktiskt studier som visar på att grönsaker var bättre förr både näringsmässigt men - om jag inte minns fel - även smakmässigt.
Tyvärr så är jag rädd att det snarare är ett sätt för de mäktiga storföretagen att få ett ännu större grepp om marknaden. Dagens storföretagen med sina många miljarder och sina proffslobbyister har i många fall större makt än politikerna...
Hur mycket Tyskland har att tacka EU kan jag inte uttala mig om men vad gäller att hjälpa andra länder håller jag med dig. Jag är också övertygad om att det lönar sig i längden. För mig handlar det även om solidaritet - I scratch your back you scratch mine.
Ang
potatisen så är de statens utsädeskontroll som ger bedömningar och ser till att utsäde som har stort skadepotential inte odlas kommersiellt. Med tanke på att sorter som King Edward fortfarande är bland de vanligaste så kan man väl ändå inte säga att storföretagen direkt styr o ställer. Ta Stubbetorps potatis tex de säljer både nya o gamla sorter men de förklarar fördelarna med en del av de nya sorterna tex beytdligt bättre resistens och härdighet men de kostar inte mer för det.