tack
växterna som växer nere i krukan tar ju näring, det var mer så jag tänkte. annars får du plantera dom växterna i en egen kruka. även ogräs är ju växter och många av dom faktiskt vackra.
verken torka eller för mycket vatten är bra, vattningen kommer man själv också fram till vad som funkar hos en själv. annats låt den torka upp (men inta torka ut helt) innan du vattnar igen, kallare den står desto mindre vatten och tvärtom i värme. har du 5-8grader (natten eller dagen?) så håll den mer åt det torra men inte veckor vis utan vatten. vatten är nog en av de svåraste saker att ge råd om, du får känna och testa dig fram och fundera på hur du ska göra.
liten skvätt näring kan du nog ge nu, men annars ska den inte ha någon näring när den inte växer. näring ges när den växer under våren-sommaren-tidig höst. en del växer/blommor under vintern om dom står varmt och ljust då kan de ges svag dos 1-2gånger varje månad även under vintern. det ger jag till mina men dom växer också nästan hela vintern. alla näring brukar funka, bara den inte är kalkrik. får man väldigt gulmarmorerad blad så ge den näring med extra järn i.
sätt den där ni har mest sol i uterummet. även om vintersolen inte ger så mycket så är det ändå bäst med så mycket sol som möjligt. är det ljuset den mår dåligt av så försök fixa extraljus så snart du kan.